اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی آذربایجان غربی تاکید کرد

استفاده از توان سرمایه‌گذاران در زمینه گردشگری آذربایجان غربی

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: استفاده از توان سرمایه‌گذاران در زمینه گردشگری آذربایجان غربی باید رونق بیشتری به خود گیرد.

استفاده از توان سرمایه‌گذاران در زمینه گردشگری آذربایجان غربی

حسین امامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: امسال تعداد گردشگران آذربایجان غربی ماورای سال‌های گذشته بوده به طوری که واحدهای اقامتی با صد در صد ظرفیت فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: مسافر ورودی به استان بیشتر از سنوات گذشته بوده و این موضوع نقطه قوت و امید برای آذربایجان غربی است که سرمایه‌گذاران را به سمت سرمایه‌گذاری در این بخش سوق می‌دهد تا هتل، رستوران، واحدهای اقامتی و مراکز تفریحی ایجاد کنند.

امامی ابراز داشت: آذربایجان غربی از لحاظ جاذبه‌های گردشگری و امکانات توریستی و تفریحی جزو استان‌های مطرح بوده هر چند نیازمند یک سری سرمایه‌گذاری زیربنایی در زیرساخت‌های گردشگری و راه‌های دسترسی است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی آذربایجان غربی ادامه داد: با انجام اقدامات مورد نظر در زمینه زیرساخت‌های گردشگری و راه‌های دسترسی مسافران بیشتری به این استان سفر کرده و از جاذبه‌های گردشگری آن بیشتر بهره‌مند می‌شوند.

امامی با بیان اینکه زمینه سرمایه‌گذاری لازمه برگشت سرمایه است، یادآور شد: در اصطلاح فنی این موضوع کشش پذیری تقاضا نام دارد و منظور کشش پذیری تقاضا این است که در یک فعالیت و رشته اقتصادی زمینه توسعه و کسب درآمد وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: زمانی که هتل‌های آذربایجان غربی با ظرفیت 100 درصد کار می‌کنند سرمایه‌گذار این نیاز را احساس می‌کند که در این حوزه برگشت سرمایه و مشتری آماده وجود دارد.

امامی اذعان داشت: درآمد هتل فعال از سایر بخش‌های اقتصادی به مراتب بالاتر بوده و هزینه هتل به غیر از سرمایه‌گذاری اولیه، راه‌اندازی و افتتاح 70 تا 80 درصد درآمد و 20 درصد هزینه بوده و این موضوع زمینه تحریک سرمایه‌گذار است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی آذربایجان غربی افزود: در صورتی که مراکز تفریحی با ظرفیت کامل کار کنند و مراکز ارائه تسهیلات بانکی متوجه سود اقتصادی و برگشت سرمایه در این بخش شوند طبیعتا راغب به سرمایه‌گذاری در این بخش خواهند شد.

انتهای پیام/61005/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول