اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر مطرح شد

تشریح شرایط حضور نخبگان در جشنواره منطقه‌ای اختراعات خلیج فارس

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر شرایط و تاریخ برگزاری بزرگ‌ترین رویداد علمی استان بوشهر را تشریح کرد.

تشریح شرایط حضور نخبگان در جشنواره منطقه‌ای اختراعات خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، دکتر رحیم قاسمیه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره منطقه‌ای اختراعات «خلیج فارس» به عنوان بزرگترین رویداد علمی در تاریخ استان بوشهر با حضور استان‌های بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه‌ و‌ بویراحمد و هرمزگان در تاریخ 26 الی 28 آذرماه 1392 برگزار می‌شود.

وی با اشاره به میزبانی استان بوشهر در جشنواره اختراعات خلیج فارس گفت: این جشنواره با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان به مدت 3 روز از 26 الی 28 آذرماه سال‌جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی بوشهر برگزار می‌شود.

رئیس ستاد برگزاری جشنواره نوآوری و شکوفایی منطقه‌ای اختراعات خلیج فارس، داشتن گواهی ثبت اختراع در 5 سال اخیر، عدم داوری اختراع از طریق بنیاد ملی نخبگان در جشنواره‌های قبل و دارا بودن حداقل یک محصول با نمونه اولیه یا آزمایشگاهی را از شرایط شرکت در جشنواره ذکر کرد و گفت: حائزین شرایط می‌توانند تا تاریخ 15 آبان ماه با مراجعه به تارنمای بنیاد نخبگان استان بوشهر، ضمن اطلاع از شرایط و جزئیات شرکت در جشنواره نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر خاطرنشان کرد: نام‌نویسی در این جشنواره رایگان است و هزینه‌ای بابت آن از مخترعین دریافت نمی‌شود.

مزایا و تسهیلات ویژه  جشنواره اختراعات خلیج فارس

قاسمیه با اشاره به مزایای و تسهیلات ویژه جشنواره گفت: در صورت تایید اختراع توسط کمیته داوری، مخترعین به عنوان افراد تحت پوشش سطح 3 مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان قرار خواهند گرفت و از اعتبار پژوهشی 30 تا 50 میلیون ریالی و تسهیلات نظام وظیفه بهره‌مند خواهند شد.

وی در ارتباط با بخش‌های مختلف جشنواره و برنامه‌های پیش‌بینی شده گفت: در این جشنواره غیر از بخش‌های اصلی داوری اختراعات توجه ویژه‌ای نیز به موضوع تجاری‌سازی اختراعات شده است.

رئیس ستاد برگزاری جشنواره نوآوری و شکوفایی منطقه‌ای اختراعات خلیج فارس ادامه داد: فرایند تجاری‌سازی و صنعتی کردن اختراعات از جمله دغدغه‌های مخترعان و فعالان اقتصادی بوده که نیازمند تشکیل شبکه ارتباطی است و بخش تجاری‌سازی جشنواره خلیج فارس با هدف نهادینه کردن فرهنگ تجاری‌سازی و کسب ثروت از دانش و هدف راهبردی تبدیل ایده به محصول ایجاد شده است.

وی گفت: در این بخش نوآوران و پژوهشگران استان‌های شرکت‌کننده در قالب اشخاص حقیقی یا شرکت‌های خصوصی، اختراعات خود را به منظور جذب سرمایه‌گذار برای تولید و یا تکمیل طرح ارائه می‌کنند.

اتاق مذاکره سرمایه‌گذاران در جشنواره اختراعات خلیج فارس

قاسمیه، دالان تسهیل‌کنندگان را یکی از زیرمجموعه‌های بخش تجاری‌سازی جشنواره عنوان کرد و گفت: این بخش به عنوان یکی از بخش‌های مهم بخش تجاری‌سازی در خلال برگزاری جشنواره با حضور شرکت سنجش فناوری پارک پردیس تهران به مشاوره حقوقی مخترعان، مشاوره تهیه طرح کسب و کار و ارزش‌گذاری محصول می‌پردازد.

قاسمیه در خصوص اتاق مذاکره سرمایه‌گذاران یا cip نیز گفت: این بخش با هدف نظارت بر قراردادهای در حال انعقاد بین مخترعان و سرمایه‌گذاران پیش‌بینی شده است و بستر مناسبی برای گفتگو و تبادل نظر در خصوص سرمایه‌گذاری و ارتباط موثر بین سرمایه‌گذاران و مخترعان است.

انتهای پیام/66006/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول