اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهید جعفری شهید پیش‌رو و پیش‌تاز-4

شهید جعفری از نخبگان جامعه بود

یکی از همرزمان شهید جعفری با اشاره به اینکه شهید جعفری از نخبگان جامعه بود، گفت: شهید جعفری در یکی از روزهای مبارزات انقلابی با صدای رسا به نیروهای حکومت پهلوی گفت الله‌اکبر ما از سلاح‌های شما قوی‌تر است.

شهید جعفری از نخبگان جامعه بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، چهارم آبان ماه سالگرد شهادت سردار شهید سید محمدسعید جعفری نخستین فرمانده شجاع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان کرمانشاه است.

شهید جعفری نخستین عملیات نظامی انقلاب اسلامی را در 28 اسفندماه سال 1357 با موفقیت کامل فرماندهی کرد.

مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران استان کرمانشاه در تاریخ 21 مهر ماه سال 1390 ضمن تجلیل از حرکت آگاهانه و به ‌موقع شهید سید محمدسعید جعفری و یارانش در دفاع از انقلاب در جریان محاصره پادگان سنندج توسط ضد انقلاب تنها یک‌ماه پس از پیروزی انقلاب، از این شهید بزرگوار با تعابیری همچون "شهید پیش‌رو و شهید پیش‌تاز" یاد کردند.

عبدالله ویسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه بیان داشت: آشنایی بنده با شهید جعفری به قبل از انقلاب برمی‌گردد. شهید جعفری از خطبا و سخنرانان برجسته در مورد مسائل حماسی و ایجاد شور انقلابی در جوانان با استفاده از آیات قرآن کریم بود.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: این شهید والامقام در مسجد آیت‌الله بروجردی سخنرانی‌های محکمی درباره نهضت امام (ره) داشت و نقش مهمی در تضعیف روحیه مدافعان حکومت پهلوی و ایجاد روحیه مضاعف در میان تظاهرکنندگان جریان مبارزات انقلابی ایفا می‌کرد.

ویسی عنوان کرد: شهید جعفری در یکی از روزهای مبارزات انقلابی با صدای رسا و بلند به نیروهای حکومت پهلوی گفت چوب و چماق شما تاثیری بر الله‌اکبر ما ندارد و الله‌اکبر ما از سلاح‌های شما قوی‌تر است و همین موضوع موجب ایجاد روحیه عجیبی در مردم شد.

به گفته مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه، شهید جعفری بعد از پیروزی شکوه‌مند انقلاب، نیروهایی را برای تامین امنیت شهر سازماندهی کرد و خدمات بسیار زیادی ارائه داد.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه هر کسی برای خدا کار کند، خدا او را به‌سوی نور می‌برد، افزود: شهید جعفری جوانی بود که خدا به کارش برکت داد.

وی با بیان اینکه بنده در گیلان‌غرب بودم که خبر شهادت شهید جعفری را شنیدم، تاکید کرد: شهادت رزمندگان سعادتی بود که نصیبشان می‌شد، اما به هر حال برای ما غم بزرگی بود.

ویسی خاطرنشان کرد: عموم شهدایی که به جبهه رفتند، از نخبگان جامعه بودند که غالبا از موقعیت‌های خود صرف‌نظر می‌کردند و حساسیت حضور در جبهه را می‌فهمیدند.

همرزم شهید جعفری، زندگی این شهید والامقام را ساده و خدایی عنوان کرد و گفت: شهید جعفری فردی باسواد و آگاه بود که موضوع وحدت شیعه و سنی را براساس آیات قرآن دنبال می‌کرد و این بینش آن ‌زمان در وی وجود داشت.

این استاد دانشگاه توجه به راه، آرمان‌ها و اهداف شهید جعفری را موجب روشن شدن راه افراد جامعه عنوان کرد.

انتهای پیام/2700/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول