اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی همدان خبر داد

برگزاری همایش علمی نخبگان دانش‌آموزی در هفته بسیج

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی همدان گفت: برگزاری همایش علمی نخبگان دانش‌آموزی از برنامه‌های هفته بسیج است

برگزاری همایش علمی نخبگان دانش‌آموزی در هفته بسیج

عزت‌الله ستوده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج اظهار داشت: هفته بسیج دانش‌آموزی یادآور حماسه‌آفرینی و رشادت و دلاورمردی‌های دانش‌آموزان است.

وی افزود: اگر نگاهی به تاریخ انقلاب اسلامی داشته باشیم، اهمیت و جایگاه دانش‌آموزان در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس مشخص است زیرا دانش‌آموزان با درک واقع‌بینانه از موقعیت‌های مختلف جامعه به ندای رهبر و امام خود لبیک گفته و از آرمان‌های خود دفاع کردند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان تصریح کرد: بیش از 42 درصد شهدا دانش‌آموزان هستند که 550 هزار نفر از آنان در دوران دفاع مقدس و در جبهه‌ها حضور داشتند و استان همدان در این میان یک‌هزار و 76 دانش‌آموز شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی در خصوص رویکرد برنامه‌های هفته بسیج و ضرورت آن گفت: با توجه به این رشادت‌ها ضروری است تا یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز گرامی داشته شود و در تاریخ پرافتخار انقلاب ضبط شود.

ستوده افزود: برنامه‌های هفته بسیج نیز با هدف توسعه و تعمیق و گسترش فرهنگ دفاع مقدس و معرفی به دانش‌آموزان برای بهره‌برداری در همه عرصه‌ها و انتقال و انتشار آگاهانه میراث فرهنگ ایثار و شهادت به دانش‌آموزان امروز و آینده است.

وی گفت: در برنامه‌های هفته بسیج تلاش شده است تا رویکرد دانش‌آموز محورانه داشته باشد و به خلاقیت آنان کمک کند.

 مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان افزود: برنامه‌ها در سه بخش عمومی، خاص و شاخص اجرا می‌شوند.

وی از دیدار دانش‌آموزان و مسئولان با امام جمعه خبر داد و گفت: برگزاری همایش علمی نخبگان دانش‌آموزی از دیگر برنامه‌هاست که 50 نفر از آنان با استاندار همدان دیدار خواهند داشت و ضمن بیان نظرات خود از رهنمودهای استاندار نیز بهره‎مند می‌شوند.

ستوده افزود: دیدار دانش‌آموزان بسیجی با خانواده شهدا، عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی، بهره‌برداری از مدارس جدیدالتأسیس که به نام شهدای دانش‌آموز استان نامگذاری شده‌اند از جمله دیگر برنامه‌ها هستند.

وی گفت: در هفته جاری، کاروان راهیان نور شامل بیش از 400 نفر دانش‌آموز پسر به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/89030/س40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول