اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمعی از مسئولان

همایش هیئت‌های امر به معروف و نهی از منکر پایگاه‌های بسیج گچساران برگزار شد

همایش هیئت‌های امر به معروف و نهی از منکر پایگاه‌های بسیج گچساران با حضور بسیجیان و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد.

همایش هیئت‌های امر به معروف و نهی از منکر پایگاه‌های بسیج گچساران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، صبح امروز و با حضور جمعی از مسئولان شهرستان، همایش هیئت‌های امر به معروف و نهی از منکر پایگاه‌های مقاومت بسیج گچساران برگزار شد.

امام جمعه گچساران در این همایش با تاکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در پیشگیری از ناهنجاری‌ها و دعوت به سوی هنجارهای اجتماعی اظهار داشت: در فرهنگ اسلامی امر به معروف و نهی از منکر مانند جریان خون در رگ‌های یک پیکر است.

حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی افزود: سهل‌انگاری در این امر سبب کمرنگ شدن ارزش‌های دینی، مذهبی و انسانی می‌شود. وی با بیان این‌که بهترین ویژگی امت اسلامی از دیدگاه قرآن انجام امر به معروف و نهی از منکر است، ادامه داد: جامعه‌ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر وجود نداشته باشد، دچار شدیدترین آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

حجازی در ادامه با اشاره به قیام امام حسین (ع) تصریح کرد: قیام جاودانه و تاریخی امام حسین (ع) و شهادت ایشان و 72 نفر از یاران اهل‌بیت (ع) در صحرای کربلا نه به خاطر پست و مقام بلکه تنها به دلیل احیای امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفت.

امام جمعه گچساران یادآور شد: دهه نخست ماه محرم به نام «امر به معروف و نهی از منکر» به دلیل هدف و آرمان قیام امام حسین(ع) که همان احیای امر به معروف و نهی از منکر است، نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: اهمیت و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر به اندازه‌ای است که بدون وجود این فریضه الهی نمازی هم وجود نخواهد داشت.

حجازی امر به معروف و نهی از منکر را از جمله مهم‌ترین اعمال دانست و عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر سبب فراهم شدن بندگی خداوند و افزایش قدرت مسلمانان به وسیله این فریضه الهی می‌شود.

وی اظهار داشت: انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید با حساسیت ویژه‌ای انجام شود و در این راه باید از توهین، بدرفتاری و برخورد فیزیکی جداً خودداری شود چراکه این‌گونه رفتارها سبب نتیجه معکوس می‌شود.

حجازی یکی از مناسب‌ترین روش‌های تاثیرگذار در امر به معروف و نهی از منکر را تذکر لسانی دانست و خاطرنشان کرد: انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر باید با وسواس و دقت عمل بیشتری توسط افرادی که دارای صلاحیت برای این کار هستند آن هم با تذکر لسانی در نهایت احترام و خوش‌رفتاری با طرف مورد نظر صورت گیرد.

انتهای پیام/82001/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول