اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه در گفت‌وگو با فارس:

دولت‌های گذشته به وظیفه خود در قبال امر به معروف و نهی از منکر عمل نکرده‌اند

امام جمعه ابرکوه با انتقاد از دولت‌های گذشته گفت: متاسفانه بیشتر دولت‌ها به وظیفه خود در قبال احیای امر به معروف و نهی از منکر عمل نکرده‌اند.

دولت‌های گذشته به وظیفه خود در قبال امر به معروف و نهی از منکر عمل نکرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، امر به معروف و نهی از منکر از جمله مسائلی است که باید در جامعه به صورتی پررنگ دیده شود.

لزوم توجه دادن مردم و مسئولان به این فرایض در ایام محرم که متعلق به حضرت امام حسین (ع) به عنوان شهید امر به معروف و نهی از منکر شناخته می‌شوند، پررنگ‌تر جلوه می‌کند.

در برنامه‌های این ایام خطبا و وعاظ نیز بخش عمده‌ای از سخنان خود را به این مسئله مهم اختصاص می‌دهند و تلاش می‌کنند تا این 2 فریضه مهم در جامعه احیا شود.

امام جمعه ابرکوه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این زمینه اعتقاد دارد که اگر چه مردم در این مسئله نقشی خاص دارند اما این مسئولان هستند که باید راهنمای مردم باشند و آن‌ها را به این سمت سوق دهند؛ امری که به اذعان وی توسط بیشتر دولت‌ها کمرنگ دیده شده است.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از دولت‌هایی که در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت پذیرفته‌اند به مسئولیت خود در قبال امر به معروف و نهی از منکر عمل نکرده‌اند.

وی افزود: در آستانه دهه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر مهم است که بدانیم حضرت سید الشهدا (ع)، شهید امر به معروف و نهی از منکر است و این عنوان برای شهادت حضرت، مخصوص به کلام خودشان است.

امام حسین (ع) شهید امر به معروف و نهی از منکر است

حسینی عنوان کرد: علاوه بر آنکه حضرت به برادرش محمد حنیفه، انگیزه خود از قیام در قبال قبیله حیله و مکر و دستگاه جبار و خون آشام اموی را امر به معروف و نهی از منکر بیان می‌کند در پاسخ به پیشنهادهایی که شاید خیرخواهانه هم بوده است مبنی بر این‌که امام علی (ع) با دستگاه جبار در نیفتد فرمود: مگر نمی‌بینید که به معروف عمل نمی‌شود و کسی از منکر و باطل نهی نمی‌کند!؟ (یعنی آیا سزاوار است من هم سکوت کنم) سکوت امام در مقابل هتاکی به معروف و ترویج منکر را در آینده به چه معنی تعبیر و تفسیر خواهند کرد؟

هدف امام حسین (ع) اصلاح زیربناهای حکومت اسلامی بود

این استاد حوزه ادامه داد: امام حسین (ع) قیام خود را در مسیر اصلاح امور روبنایی قرار نداد بلکه هدف را ایجاد تحول در امور زیربنایی نظام حکومتی جامعه اسلامی تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر قرار داد و لازمه تحقق این هدف، قیام علیه بیداد است.

وی یادآور شد: بنده درسی که از حرکت امام حسین (ع) می‌گیرم این است که باید حکومت صالحه و آمر به معروف باشد تا از باب «الناس علی دین ملوکهم» مردم هم تبعیت کنند وگرنه اگر حکومت سست باشد، نمی‌توان اول به سراغ مردم رفت.

دولت‌ها به وظایف خود عمل نکرده‌اند/ در قبال رفتار کارکنان ادارات پاسخگو باشید

حسینی تصریح کرد: باید با صراحت بگویم که در نظام جمهوری اسلامی در این راستا دولت به وظیفه خود عمل نکرده است از دوران سازندگی تا اصلاحات و بخش دوم حکومت اصولگرا در نظارت بر شئون کارمندان دولت به‌ویژه بانوان متاهل، کوتاهی شده است.

وی ادامه داد: آیا به راستی مبادی حراستی در فلان وزارتخانه یا ادارات کل یا بدنه اجرایی دولت نمی‌توانند ناظر بر حرکات و سکنات کارمندانی باشند که از دولت اسلامی حقوق می‌گیرند؟

حسینی گفت: چرا وقتی که می‌دانند خانمی که از محل کار خود در وزارتخانه و بانک‌ها و مراکز بزرگ در تهران یا ادارات کل در استان‌ها خارج می‌شود به بدترین شکل ابتذال قیافه عوض می‌کند و هنگام برگشت به محل کار، عابد و زاهد و مسلمان می‌شود، چرا وقتی مبادی مرتبط می‌دانند که کارمند حقوق بگیر دولت اسلامی از شبکه‌های ایران استفاده نمی‌کند، معتاد به ماهواره و شبکه‌های ابتذال است، به جای برخورد و تنبیه، او را بیشتر تحویل می‌گیرند؟!

نقش نظارتی حکومت در مسئله امر به معروف بسیار کمرنگ است

امام جمعه ابرکوه تاکید کرد: آیا نقش نظارتی بر فرودگاه‌ها، ترمینال‌ها و اماکن عمومی برای جلوگیری از جولان عروسک‌های غرب‌زده بر عهده مردم است یا حکومت اسلامی متولی این امور است؟ آیا مخاطب، توصیه‌های مقام معظم رهبری در مورد این مسئله که مکرر و با اتحاد بیان اظهار داشته‌اند، فقط مردم هستند یا دولت هم سهمی دارد؟

حسینی اظهار داشت: سران دولت‌های گذشته در قبال کوتاهی‌های خود که در نتیجه رشد قارچ‌گونه فساد و بی‌بند و باری و بدحجابی را به صورتی روزافزون شاهد بودیم، چه پاسخی برای میزان حساب در برابر خون شهدا دارند؟

دولت جدید در جبران مافات بکوشد

حسینی ابراز امیدواری کرد که دولت جدید به گونه‌ای جبران مافات کند وگرنه به رنجمان افزوده خواهد شد.

وی افزود: رئیس جمهور و کلیه بدنه اجرایی دولت باید بر ضرورت اجرایی شدن فرایض امر به معروف و نهی از منکر در تمام شئون شخصی و اداری کارمندان دولت تاکید کنند.

امام جمعه ابرکوه ادامه داد: باید همه به خود بیاییم و در قبال دین، نظام و کشور، امام زمان و ودیعه پاینده انقلاب، وصایای امام راحل و خون شهیدان احساس وظیفه و مسئولیت کنیم و تذکر لسانی را در زمینه دفع منکر با ترویج و تشویق معروف در سرلوحه عمل خود قرار دهیم.

حسینی خاطرنشان کرد: اگر اساس و بنیان ارزش‌ها در نظام اسلامی ما به لطف خدا باقی‌مانده به یمن عنایت امام عصر (عج)، دعای امام و قداست خون شهیدان و انفاس پاک رهبری و حضور عملی بسیج و سپاه و جریان حزب‌الله در عرصه امر به معرف و نهی از منکر است.

===============

گفت‌وگو از رحیم میرعظیم

===============

انتهای پیام/2464/م40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول