اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور امام جمعه موقت گچساران صورت گرفت

برگزاری کارگاه تخصصی هسته‌های امر به معروف دانشگاه آزاد گچساران

کارگاه تخصصی هسته‌های امر به معروف و نهی از منکر با حضور امام جمعه موقت گچساران در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

برگزاری کارگاه تخصصی هسته‌های امر به معروف دانشگاه آزاد گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، کارگاه تخصصی هسته‌های امر به معروف و نهی از منکر کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گچساران در سالن کنفرانس این واحد دانشگاهی برگزار شد.

امام جمعه موقت گچساران در این کارگاه تخصصی اظهار کرد: کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند باید از این فریضه شناخت کافی داشته باشند.

حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده ابراز داشت: خداوند بزرگ برخی کارها را واجب کرده چون مصلحت و منفعت بشر در آن است و برخی دیگر که در آن‌ها مفسده بوده و برای انسان ضرر ایجاد می‌کند را حرام کرده است.

وی با اشاره به این‌که بحث امر به معروف و نهی از منکر پیرامون واجب و حرام است، امر به معروف را دستور، طلب و درخواست به انجام یک کار دانست.

خواجه‌زاده افزود: نهی از منکر یعنی درخواست و طلب از عدم انجام کاری که انسان به آن تمایل دارد و اگر این مهم در زندگی اتفاق بیفتد و جلو کاری که دل می‌خواهد گرفته شود، اجر قابل ملاحظه‌ای برای آدمی به ثبت می‌رسد.

امام جمعه موقت گچساران و معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان تصریح کرد: معروف یعنی آن چیزی که شناخته شده و عرف موجود در هر جامعه‌ای است.

خواجه‌زاده ادامه داد: چیزهایی را که اسلام در ارتباط با آنها دستور ندارد و در عرف پسندیده شمرده شده معروف نامیده می‌شود.

وی بیان کرد: امر به معروف به شکل قلبی، زبانی و عملی را از جمله مراحل این فریضه می‌توان نام برد که در این کارگاه بیشتر به مرحله زبانی آن توجه می‌شود.

خواجه‌زاده گفت: امر به معروف بر هر مکلفی زمانی واجب می‌شود که شخص انجام‌دهنده آن عالم باشد و احتمال تأثیر بدهد.

امام جمعه موقت گچساران با بیان این‌که کسانی که امر و نهی می‌کنند باید از این فریضه شناخت کافی داشته باشند، خاطرنشان کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید به ارزش‌های الهی پایبند باشند و اخلاص را سرلوحه کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/82014/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول