اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‎فقیه در استان کردستان:

افراط و تفریط در ترویج امر به معروف و نهی از منکر کارساز نیست

نماینده ولی‎فقیه در استان کردستان گفت: افراط و تفریط در زمینه احیا و ترویج امر به معروف و نهی از منکر کارساز نیست بلکه باید حرکت در این مسیر بر مبنای اصول اسلام باشد.

افراط و تفریط در ترویج امر به معروف و نهی از منکر کارساز نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی امشب در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در سنندج، احیای امر به معروف و نهی از منکر را مهم‌ترین هدف قیام عاشورای امام حسین(ع) دانست و اظهار کرد: مبارزه با ریشه‌های فساد که دین اسلام را تهدید می‌کرد مهم‌ترین هدف امام حسین(ع) در این قیام بود.

به گفته وی، وقتی جامعه‌ای به سمت انحراف کشیده می‌شود باید یک انقلاب صورت بگیرد تا بتوان جامعه را به مسیر درست بازگرداند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) هدف از قیام عاشورا را احیای سیره و سنت‌های پیامبر مکرم اسلام عنوان کرده است، گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر که در جامعه به فراموشی سپرده می‌شد مهم‌ترین ثمره قیام عاشورایی امام حسین(ع) بود.

نماینده ولی‎فقیه در استان کردستان به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه قرآن و اسلام پرداخت و اظهار کرد: اهمیت و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه اسلام بالاست طوری که در بیش از 17 آیه از قرآن کریم به این مهم پرداخته شده است.

به گفته حجت‌الاسلام شاهرودی، متاسفانه امروزه بسیاری از افراد جامعه به مسائل امر به معروف و نهی از منکر بی‌توجه بوده و به راحتی از کنار آن می گذرند.

وی با بیان اینکه شناخت امر به معروف و نهی از منکر کار دشواری نیست، بیان داشت: هر کار و اقدام خیری که مورد پسند خداوند تبارک و تعالی است معروف و هر آنچه از سوی پروردگار نهی شده، منکر است که باید همه با آن توجه داشته باشیم.

به گفته نماینده ولی‎فقیه در استان کردستان، ترویج منکرات در جامعه توسط منافقین در راستای منافع و خواسته‌های آنان صورت می‌گیرد و در مقابل آنان مومنان و مسلمانان باید با احیا و ترویج معروفات مانع تحقق اهداف منافقین شوند.

حجت‌الاسلام شاهرودی از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان مهم‌ترین شاخصه اولیا و انبیای الهی نام برد و اظهار کرد: کسانی که در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر تلاش و اهتمام می‌ورزند همواره مورد لطف خداوند قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: کسانی که منکرات را در جامعه رواج می‌دهند به دنبال ضربه زدن به ریشه‌های مسلمانان و اسلام هستند ولی باید بدانند آتشی را که شعله‌ور می‌سازند در مرحله نخست دامن خودشان را می‌گیرد.

به گفته نماینده ولی‎فقیه در استان کردستان، تنها با ترویج و احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می‌توانیم جامعه‌ای بهشتی و عاری از مشکلات و مفاسد اجتماعی را داشته و در سایه آن فقر و بی‌عدالتی را ریشه‌کن کنیم.

شاهرودی گفت: امر به معروف و نهی از منکر کردن به جبر و زور نمی‌شود بلکه تنها زمانی که انسان‌ خود بخواهد و به امر به معروف معتقد باشد در این مسیر حرکت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سایه تلاش و دلسوزی‌های اعضای ستاد شاهد حرکت‌های خوبی در زمینه احیا و ترویج امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان هستیم که قابل تقدیر است.

نماینده ولی‎فقیه در استان کردستان افزود: حرکت‌های بسیار مطلوبی آغاز شده و در سطح کشور نیز بنا به گزارشات در برخی از معاونت‌ها دارای رتبه‌های برتر هستیم، اما نباید فراموش کرد کار برای انجام در این حوزه هنوز زیاد است که باید با جدیت از سوی همه مسئولین و دست‌اندرکاران در سطح استان با دلسوزی هرچه بیشتر انجام شود.

به گفته حجت‌الاسلام شاهرودی، منکر کارهای انجام شده نیستیم، اما تا رسیدن به نقطه ایده‌ال هنوز فاصله داریم که باید با جدیت هرچه بیشتر در این حوزه تلاش شود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان برای حذف معروفات و ترویج منکرات در جوامع اسلامی به ویژه در ایران از تمام ظرفیت‌ها و بسترهای خود استفاده می‌کنند، گفت: جنگ امروز ملت ایران با دشمنان جنگ نرم است که ترویج معروفات بهترین راه مقابله با این جنگ است.

وی اضافه کرد: بدون شک خداوند تبارک و تعالی به عنوان بزرگترین یاری‌رسان مسیر را برای کسانی که در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر تلاش می‌کنند هموار خواهد کرد.

نماینده ولی‎فقیه در استان کردستان اضافه کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر یعنی توجه و حرکت در مسیر دستورات خداوند متعال است و عدم موفقیت دشمنان در خدشه‌دار کردن ارزش‌های دینی و انقلابی ملت ایران نشات گرفته از توجهات خداوند متعال به این امت خدایی است.

 شاهرودی نقش مسئولین در احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر مسئولین به عنوان الگوهای جامعه در این راستا وظایف خود را به درستی انجام دهند قطعاً سایر افراد جامعه نیز مسیر درست را پیدا خواهند کرد.

به گفته وی، انقلاب اسلامی نظامی بر پایه و مبانی اسلام و دارای شاخصه‌هایی است که باید حرکت مردم و مسئولین بر مبنای آن باشد.

نماینده ولی‎فقیه در استان کردستان بر مردمی کردن برنامه‌های امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: همه باید با توجه به جایگاه، مسئولیت و توانایی خود در این حوزه ورود و به درستی انجام وظیفه کنند.

شاهرودی با بیان اینکه مبنای حرکتی آمران به معروف و ناهیان از منکر باید در مرحله نخست تذکر لسانی باشد، بیان داشت: البته با برخی از افراد که ایمان کافی برای بازگشت ندارند باید به گونه‌ای دیگر رفتار کرد.

وی گفت: افراط و تفریط در زمینه احیا و ترویج امر به معروف و نهی از منکر کارساز نیست بلکه باید حرکت در این مسیر بر مبنای اصول اسلام باشد.

نماینده ولی‎فقیه در استان کردستان با بیان اینکه برخورد با افرادی که بخواهند ارزش‌ها را با ترویج منکرات از بین ببرند امری ضروری است، بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر در تمام ابعاد باید اجرا شود چراکه این مسئله‌ای دینی و ارزشی بود و اجرای آن دل‌بخواهی نیست.

 شاهرودی بر نهادینه‌کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: انجام کارهای میدانی با مشارکت ارگان‌ها و نهادهای مختلف باید در دستور کار ستاد احیای استان قرار گیرد.

به گفته وی، برای برخی از موارد که نیاز به کار بدون وقفه دارد باید برنامه‌ریزی‌های درست صورت گیرد تا شاهد نتایج مثبت در این حوزه باشیم.

وی بر اولویت‌بندی در برخورد با منکرات نیز تاکید کرد و بیان داشت: نباید با بی‌توجه بودن به برخی از منکرات زمینه افزایش آن را در جامعه فراهم کرد.

نماینده ولی‎فقیه در استان کردستان شناسایی منبع اصلی فساد و ریشه‌کن کردن آن را ضروری دانست و گفت: در بسیاری از موارد اگر منبع اصلی فساد را قطع نکنیم نمی‌توانیم مانع از گسترش شاخ و برگ‌های آن در جامع باشیم.

 شاهرودی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر در کل هم خیلی پیچیده و هم ساده است که اگر این مهم را از شخص خود آغاز کنیم نتیجه خوبی می‌گیریم.

وی در پایان از تلاش‌های انجام شده توسط اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان تقدیر کرد و خواستار تعامل و همکاری بیش از پیش مسئولین با این ستاد به منظور ترویج بیشتر این فریضتین الهی در جامعه شد.

انتهای پیام/‌79002/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول