اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

مطالعات حوزه آبخیز شهری ابهر انجام شده است

معاون اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: مطالعات حوزه آبخیز شهری ابهر انجام شده است.

مطالعات حوزه آبخیز شهری ابهر انجام شده است

سید جمال موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: مطالعات حوزه‌های آبخیز استان در دستور کار قرار دارد.

وی مطالعات آبخیزداری را یادآور شد و افزود: مطالعات مرحله مهمی برای اجرای پروژه‌های آبخیز شهری محسوب می‌شود.

معاون اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه در حوزه آبخیزداری اقدامات خوبی در استان انجام شده، گفت: در حوزه آبخیز شهری پروژه‌های در دست اقدام خوبی وجود دارد.

این مسئول توجه به محیط زیست را مهم برشمرد و ابراز داشت: باید نسبت به مخاطراتی که محیط زیست را تهدید می‌کند توجه ویژه صورت گیرد.

موسوی به نقش مدیریت حوضه‌های آبخیز و توسعه در این بخش اشاره کرد و ادامه داد: مدیریت حوضه‌های آبخیز به معنای واقعی زمانی امکان‌پذیر است که پدیده‌های فیزیکی، بیولوژیک و انسانی مرتبط در آن‌ها به گونه‌ مناسبی مدیریت شوند.

معاون اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه این مدیریت باید به شکل جامعی صورت گیرد، افزود: این مدیریت باید بهره‌برداری اصولی را میسر کند و همچنین دستیابی به پایداری عرصه نیز تضمین شود.

وی به اهداف اصلی طرح‌های مدیریت جامع آبخیز اشاره و تصریح کرد: هدف اصلی طرح‌های مدیریت جامع آبخیزها اعمال مدیریت هماهنگ است.

موسوی با بیان اینکه این مدیریت باید کارآمد و موثر باشد، یادآور شد: طرح‌های مدیریت جامع آبخیزها باید اصولی بر همه عوامل تاثیرگذار در حوضه‌ها و هدایت آن‌ها به سوی پایداری طبیعت باشد.

معاون اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان وظایف سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری را مورد تاکید قرار داد و گفت: هدف اصلی سازمان بر مدیریت یکپارچه حوزه‌های آبخیز استوار است.

این مسئول نقش مردم در حفظ و نگهداری از منابع زیستی را متذکر شد و اذعان داشت: باید نسبت به آگاه‌سازی بیشتر مردم تلاش کرد.

انتهای پیام/73007/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول