اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

برای زنده ماندن کارون باید آب نیروگاه‌ها از منبع دیگری تامین شود/لزوم چاره‌اندیشی برای پساب نیشکر

استاندار خوزستان گفت: اگر قرار باشد که کارون جاری باشد آب نیروگاه‌ها باید تامین شود و اگر قرار باشد توسعه نیشکر به فعالیت خود ادامه دهد باید فکری برای پساب آن کنیم.

برای زنده ماندن کارون باید آب نیروگاه‌ها از منبع دیگری تامین شود/لزوم چاره‌اندیشی برای پساب نیشکر

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالحسن مقتدایی در شورای کیفی رودخانه کارون که عصر امروز برگزار شد اظهار کرد: در سالیان اخیر برداشت از استان در سطح ملی بوده اما متاسفانه خدمات به آن در سطح استانی است.

وی بیان کرد: بطور نمونه متاسفانه شرکتی مثل شرکت نفت و گاز اروندان در خرمشهر مستقر می‌شود و تبعات گرانی خانه در خرمشهر بوده که این به ضرر مردم است در حالی که وجود یک شرکت و یا کارخانه باید به سود مردم منطقه باشد. 

مقتدایی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری‌های سنگین دولت در بعضی مواقع در تعارض با یکدیگر بوده و با یکدیگر شاخ به شاخ می‌شوند و برآیند آن توقف و ضایعات است.

استاندار خوزستان در ادامه به اهمیت جایگاه رودخانه کارون اشاره و بیان کرد: هر موقع که در خصوص مباحث زیست محیطی صحبت می‌شود اسم کارون مطرح می‌شود و این موضوع نشان از اهمیت آن بر روی مسائل زیست محیطی است.

وی ادامه داد: مردم به خوبی اعتراض و پیام خود را به گوش مسئولان رساندند و خوشبختانه حضور خانم ابتکار در نخستین سفر استانی خود در دولت دهم پاسخ خوبی به انتظارات مردم استان خوزستان بود.

وی بیان کرد: به نمایندگی از همه مردم استان و به ویژه طرح زنجیره حمایت از کارون تشکر می‌کنم.

مقتدایی عنوان کرد: کارون با یک‌هزار کیلومتر طول دارای یک هارمونی فرهنگی و سمفونی وحدت ملی است و اگر حیات داشته باشد به سود منافع ملی است در غیر این صورت با مشکل مواجه می‌شویم.

وی افزود: اگر قرار باشد که کارون جاری باشد آب نیروگاه‌ها باید تامین شود و اگر قرار باشد توسعه نیشکر به فعالیت خود ادامه دهد باید فکری برای پساب آن کنیم.

استاندار خوزستان خطاب به مسئولان عنوان کرد: اولویت کاری همه باید حفظ و زنده نگه داشتن سرزمین تولیدی خوزستان باشد زیرا خوزستان همانند پدر برای یک خانواده است که اگر جایگزین نداشته باشد حیات آن خانواده به پایان می‌رسد.

 وی گفت: شرکت‌ها و کارخانجات تولیدی در واقع‌‌ همان فرزندان استان محسوب می‌شوند پس باید به درستی کار کنند.

مقتدایی با بیان اینکه حیات خوزستان تاثیر به سزایی بر روی کشور دارد افزود: خوزستان مهم‌ترین استان کشور محسوب می‌شود چرا که هیچ استانی به اندازه خوزستان شهید نداده است و هیچ استانی به اندازه خوزستان جنبه اقتصادی و ملی ندارد.

انتهای پیام/72015/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول