اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش خبر داد

کشت صیفی‌جات در 1000 هکتار از اراضی آبپخش

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش از کشت صیفی‌جات در یک‌هزار هکتار از اراضی آبپخش خبر داد.

کشت صیفی‌جات در 1000 هکتار از اراضی آبپخش

محمداسماعیل شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبپخش اظهار داشت: آبپخش دارای اراضی مستعد کشاورزی است و استفاده از ظرفیت و پتانسیل این منطقه موجبات رشد و پیشرفت کشاورزی می‌شود.

وی افزود: برای افزایش سطح کیفیت محصولات کشاورزی و یافتن بازار مناسب برای عرضه تلاش و رایزنی زیادی انجام داده‌ایم که امیدوار هستیم به اهداف مورد نظر برسیم.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش خاطرنشان کرد: تامین به موقع آب کشاورزان در بهبود کیفیت محصولات تاثیرگذار است و با تلاش‌های انجام شده در این مسیر اهتمام می‌ورزیم.

شفیعی تصریح کرد: آبپخش بیش از یک میلیون و 200 هزار اصله نخل دارد و حدود 35 درصد خرمای استان توسط تولیدکنندگان آبپخش تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: اراضی آبپخش علاوه بر محصول خرما چند نوع از محصولات کشاورزی را تولید می‌کنند و در چند سال اخیر شاهد رشد محسوسی هستیم.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش از کشت صیفی‌جات در 1000 هکتار از اراضی آبپخش خبر داد و بیان کرد: کشاورزان منطقه آبپخش علاوه بر تولید خرما در عرصه تولید صیفی‌جات و سبزیجات هم فعالیت دارند که بر اساس آمار موجود یک‌هزار هکتار از اراضی کشاورزی آبپخش به این امر اختصاص دارد.

شفیعی با تشریح فعالیت‌های زراعی منطقه آبپخش بیان داشت: پس از باغداری بیشترین حجم فعالیت‌های کشاورزی منطقه آبپخش به کاشت گندم، جو، سبزی و ... اختصاص دارد که در بازارهای منطقه‌ای و ملی شاهد عرصه آنها به متقاضیان هستیم.

وی گفت: حمایت از کشاورزان و باغداران و ایجاد صنایع تبدیلی به ویژه در حوزه خرما رمز موفقیت کشاورزان منطقه است.

انتهای پیام/2452/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول