اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل ارشاد استان زنجان خبر داد

افتتاح دو باب کتابخانه عمومی در زنجان به مناسبت هفته کتابخوانی

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: دو باب کتابخانه عمومی در استان زنجان و به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی افتتاح خواهد شد.

افتتاح دو باب کتابخانه عمومی در زنجان به مناسبت هفته کتابخوانی

ابراهیم قاسمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه کتاب معجزه پیامبر گرامی اسلام است، اظهار داشت: خوشبختانه در فرهنگ ایران نیز کتاب و کتابخوانی جایگاه ویژه‌ای دارد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به سرمایه‌گذاری و اقدامات مناسب در زمینه کتابخانه‌ها در استان زنجان تصریح کرد: ما شاهد کتابخانه‌های عمومی فراوانی در سطح کشور هستیم.

وی با بیان اینکه هفته کتاب و کتا‌بخوانی در پیش است، گفت: دو باب کتابخانه در این هفته در استان زنجان به بهره‌برداری خواهد رسید.

این مسئول از اجرای برنامه‌های ویژه ادارات فرهنگی و دانشگاه‌ها در هفته کتاب‌خوانی خبر داد و افزود: برگزاری مسابقات کتابخوانی از مهم ترین برنامه‌‌های ادارات در این هفته است.

قاسمی به توزیع کتاب توسط اداره ارشاد اشاره و خاطرنشان کرد: اداره ارشاد در این هفته به تغذیه کتابخانه‌های عمومی و مراکزی که اعلام نیاز کرده است اقدام می‌کند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از نیاز به برنامه‌ریزی برای ایجاد فرهنگ کتا‌بخوانی خبر داد و اضافه کرد: با زمانبندی و انجام امور فرهنگی در کوتاه مدت باید زیرساخت‌‌های لازم انجام بگیرد.

وی برگزاری مسابقات کتابخوانی را از دیگر راه‌های علاقه‌مندسازی مردم به کتاب عنوان کرد و گفت: باید با روش‌های مختلف افراد را به کتاب و کتابخوانی علاقه‌مند کنیم.

این مسئول ادامه داد: والدین باید کودکان را از کودکی با فرهنگ کتاب آشنا کنند و خوشبختانه اقدامات مناسب در این زمینه انجام شده و کتاب‌هایی برای این رده سنی در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد.

قاسمی استان زنجان را در راه‌اندازی کتابخانه ویژه روشندلان جزو فعال‌‌‌‌‌ترین استان‌ها دانست و گفت: استان زنجان با افتتاح کتابخانه روزبه توانسته است خدمات مناسبی را به روشندلان استان ارائه دهد.

انتهای پیام/2308/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول