اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نغمات آیینی و رادیو نوا:

گنجینه آثار اجلاس حسینی در کتابخانه ملی نگهداری می‌شود

مدیرکل نغمات آیینی و رادیو نوا گفت: بهترین آثار اجلاس پیرغلامان حسینی در کتابخانه ملی به عنوان اسناد معتبر نگهداری خواهد شد.

گنجینه آثار اجلاس حسینی در کتابخانه ملی نگهداری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابراهیم طاهری عصر امروز در جمع مسئولان کمیته‌های یازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در گرگان اظهار داشت: برای ماندگار شدن این اجلاس تا جایی که مقدور بود، شبکه‎های مختلف رادیویی، تلویزیونی، ملی و برون‎مرزی را ساماندهی کردیم.

وی با بیان اینکه برای انعکاس اجلاس حسینی از امکانات فنی استان‎های سمنان و تهران نیز استفاده می‎شود، تصریح کرد: دو تا سه اس‎ان‎جی ماهواره‎ای برای ضبط و پخش و مستندسازی این اجلاس تدارک دیده شده است که مستند آن در آرشیو مرکز گلستان و صداوسیمای جمهوری اسلامی باقی خواهد ماند تا تسهیل دسترسی به این منبع غنی در آینده فراهم باشد.

پنجمین نغمات آئینی در اجلاس پیرغلامان حسینی رونمایی می‎شود

دبیر اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی افزود: هر اتفاق خوب و مبارکی که در مراسم استقبال، افتتاحیه و اختتامیه یازدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی رخ دهد به سرعت با نشان اجلاس از شبکه‎های مختلف پخش خواهد شد.

طاهری بیان داشت: از جمله مهمترین آداب و رسومی که در این اجلاس انجام خواهد گرفت رونمایی از طوق‎بندان در مراسم افتتاحیه است.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار پنج تن از علما، محققین و شعرای برجسته اهل سنت این منطقه در اجلاس پیرغلامان حسینی تجلیل می‎شوند، افزود: از پنجمین نغمات آئینی اداره‌کل نغمات آئینی در این اجلاس رونمایی خواهد شد که شامل 14 سی‎دی با 770 قطعه ویژه محرم و صفر است که برای نخستین بار این بسته فرهنگی رونمایی می‎شود.

دبیر اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی با بیان اینکه لوح فشرده 10 ساله این اجلاس رونمایی می‎شود، خاطرنشان کرد: نسخه این لوح در قالب دی‎وی‎دی در اختیار مهمانان قرار خواهد گرفت.

طاهری با بیان اینکه هرچه هزینه برای نشر فرهنگ عاشورا شود، کم است، گفت: باید فرزندان خود را با فرهنگ عاشورا تربیت کنیم.

وی افزود: طراحی پوسترها، دکورها، استفاده از مجریان، قاریان و مداحان به همت نیروهای توانمند و بومی گلستان انجام شده است و با وجود اینکه بهترین طراحان و قاریان برای مشارکت در این اجلاس وجود داشتند و می‎توانستیم از ظرفیت آنها استفاده کنیم اما بنا را بر این نهادیم تا از ظرفیت‎های استان بهره‎مند شویم.

برای توقف پیرایه‎ها باید کار میدانی صورت بگیرد

مدیرکل نغمات آیینی و رادیو نوا افزود: شاید بیش از آن هزینه‎ای که به شکل ملی در اختیار اجلاس قرار گرفته از طریق صداوسیما هزینه می‎شود، چراکه تیزرهای متعدد تلویزیونی، تجلیل از شخصیت‎ها، مستندسازی برای داخل کشور و برون‎مرزی، ضبط و پخش مراسم افتتاحیه و اختتامیه اجلاس هزینه قابل توجهی دارد.

طاهری با بیان اینکه اجلاس یازدهم از کیفیت بیشتری نسبت به اجلاس‎های پیشین برخوردار است، خاطرنشان کرد: برای کاهش و توقف پیرایه‎ها باید کار میدانی صورت بگیرد که نشست‎های وزین و سنگین در این اجلاس پیش‎بینی شده است.

وی با تصریح اینکه بیانات مقام معظم رهبری در این اجلاس بازخوانی می‎شود، یادآور شد: نشست با مداحان به منظور بصیرت‎افزایی تدارک دیده شده است.

باید در راستای معرفت‎افزایی مداحان به یک فهم مشترک برسیم

دبیر اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی با بیان اینکه مداحان باید از بار علمی برخوردار باشند، گفت: مداحان باید با قرآن، روایات، احادیث و مقتل‎ها بیشتر مانوس باشند و ظرفیت خود را بالا ببرند.

طاهری تاکید کرد: باید تلاش شود تا در راستای معرفت‎افزایی مداحان به یک فهم مشترک برسیم و آنها را توجیه کنیم تا در راستای منویات مقام معظم رهبری گام بردارند چراکه شأن مداحان به اندیشه بردن عواطف و دوری از انتخاب اشعار بدون محتواست.

انتهای پیام/83001/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول