اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خبر داد

اختصاص 3 میلیارد و 200 میلیون ریال به احداث کتابخانه جدید اندیکا

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از اختصاص 3 میلیارد و 200 میلیون ریال به احداث و افتتاح کتابخانه عمومی شهدای اسلام آباد شهرستان اندیکا خبر داد.

اختصاص 3 میلیارد و 200 میلیون ریال به احداث کتابخانه جدید اندیکا

به گزارش خبرگزاری فارس از اندیکا، لفته منصوری صبح امروز در آئین افتتاح کتابخانه عمومی شهدای اسلام آباد در شهرستان اندیکا اظهار کرد: در آستانه عید غدیر خم یکصد و نود و سومین کتابخانه عمومی استان خوزستان، افتتاح شد.

وی اضافه کرد: کتابخانه عمومی شهدای اسلام آباد با مساحتی بالغ بر 272 متر مربع و با سرمایه‌گذاری 3.200 میلیارد ریالی در روستای اسلام آباد بخش آبژدان شهرستان اندیکا افتتاح شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در ادامه عنوان کرد: اقوام خوزستانی با حفظ اصالت‌های خود، سازنده هویت خوزستانی در این خطه از خاک پاک ایران هستند.

وی خاطرنشان کرد: هویت تشخص و تمایز ایجاد می کند و خوزستان به عنوان سرزمینی که با خون پاک عزیزترین جوانان این مرز و بوم مطهر شده است، از یک پشتوانه هویت شیعی ـ ایرانی عمیقی برخوردار است که این مزیت در کمتر استانی در کشور دیده می‌شود.

وی بیان کرد: اصالت و پویایی در قوم بختیاری مرهون دو عامل مهم است؛ اول بازوان سربرافراشته و ستبر زاگرس، بختیاری را از انحراف فرهنگی و نژادی مصون کرده و دوم تحرک اجتماعی ناشی از ییلاق و قشلاق، این ایل بزرگ را از انسداد فرهنگی حفظ نکرده و پویایی فرهنگی آن را تضمین کرده است.

منصوری اضافه کرد: بنابراین، پویایی فرهنگی منبع ارزشمندی برای ایجاد لایه هویت استانی از طریق ارتباطات میان فرهنگی و تعامل اجتماعی با دیگر اقوام است.

وی ادامه داد: برای بازآفرینی هویت خوزستانی می توانیم از کتاب و کتابخانه به مثابه میراث مشترک فرهنگی و علمی استفاده کنیم.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با بیان اینکه در جامعه‌ای که این‌چنین ظرفیت و کنش اجتماعی و فرهنگی وجود دارد، نباید و نشاید که کتابخانه فقط قرائت خانه کتب درسی شود گفت: این رویکرد نیز که کتابخانه را حداکثر مخزن میراث مکتوب جامعه قلمداد کند، نمی‌تواند ما را به رشد و تعالی برساند.   

وی تأکید کرد: برنامه‌های ساخت، تجهیز و توسعه کتابخانه‌های عمومی استان در راستای سند چشم‌انداز ایران در افق 1404 است که مقرر کرده به ازای هر 100 نفر ایرانی، باید 35 نفر عضو کتابخانه‌های عمومی شوند و هشت متر مربع فضای کتابخانه‌ای و 400 جلد کتاب داشته باشند.

منصوری تصریح کرد: این در حالی‌ست که ما با آرمان  چشم انداز در کل کشور فاصله داریم و باید همت و پشتکار جمعی برای رسیدن به اهداف داشته باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان افزود: با افتتاح کتابخانه عمومی شهدای روستای اسلام آباد بخش آبژدان شهرستان اندیکا، سومین کتابخانه شهرستان اندیکا و یکصد و نود و سومین کتابخانه عمومی استان خوزستان آغاز به کار کرد.

وی همچنین عنوان کرد: بدین ترتیب هر 17 هزار و پنج نفر اندیکایی صاحب یک کتابخانه و هر 23 هزار و 763 نفر خوزستانی به یک کتابخانه دسترسی دارند.

منصوری تصریح کرد: این کتابخانه عمومی از محل اعتبارات تملک دارایی استان و توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 200 میلیون ریال ساخته و تجهیز شده است. 

وی ادامه داد: این کتابخانه با 272 متر مربع زیر بنا دارای بخش مخزن با یک هزار و 200 جلد کتاب، بخش مرجع، بخش کودک، بخش جستجوی کتاب با دو دستگاه رایانه، بخش امانت و دو سالن مجزا با 56 صندلی برای خواهران و برادران است.

انتهای پیام/72001/ل40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول