اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار صاحب خواستار شد

راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی در شهر صاحب

شهردار صاحب خواستار راه‌اندازی و ایجاد کتابخانه‌های عمومی مشارکتی در این شهر شد و آن را گامی مهم در راستای ترویج فرهنگ مطالعه دانست.

راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی در شهر صاحب

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، بهزاد رشیدی پیش از ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر صاحب از توابع شهرستان سقز اظهار کرد: اجرای طرح مذکور می‌تواند زمینه دسترسی مردم به کتاب را بیشتر کند.

به گفته وی، از آنجا که ساخت و راه‌اندازی کتابخانه عمومی نهادی به زمان و هزینه بالایی نیاز دارد، ایجاد کتابخانه‌های عمومی مشارکتی طرحی بسیار سنجیده و قابل تقدیر است که می‌تواند ظرفیت‌های کتابخوانی را ارتقاء دهد.

شهردار صاحب خاطرنشان کرد: ایجاد کتابخانه عمومی مشارکتی در روستاها بسیار مفید است و زمینه دسترسی این قشر را به کتاب فراهم ساخته و موجب توسعه فرهنگی این مناطق می‌شود.

رشیدی عنوان کرد: بر همین اساس شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها با همکاری مردم می‌توانند زمینه‌های لازم برای ایجاد کتابخانه‌های عمومی مشارکتی را فراهم سازند.

بخشدار صاحب نیز در این جلسه بی‌توجهی به کتاب و کتابخوانی را از مشکلات مهم در حوزه فرهنگی کشور برشمرد و گفت: متاسفانه مردم به مطالعه بی‌توجه هستند و سوق دادن آنان به سوی کتابخوانی امری ضروری است.

سامان عرفانی با تقدیر از نهاد کتابخانه‌های عمومی در اجرای طرح‌های نو به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی اظهار کرد: طرح‌های از جمله ایستگاه‌های مطالعه، کتابخانه‌های عمومی مشارکتی و همچنین کتابخانه‌های سیار می‌تواند فرهنگ کتابخوانی را ترویج دهد.

وی اضافه کرد: نهادهایی مانند خانواده و صدا سیما می‌توانند در ترویج فرهنگ مطالعه نقش بسیار اساسی ایفا کنند و جامعه را به سوی توسعه و آینده‌ای روشن سوق دهند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سقز نیز در این جلسه بر لزوم برگزاری جلسات انجمن تاکید کرد و گفت: برگزاری جلسات انجمن که با حضور مسئولان و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود می‌تواند در رفع مشکلات این بخش موثر باشد.

جلیل سیدی اضافه کرد: با توجه به نزدیک بودن هفته کتاب و کتابخوانی ضروری است مسئولان و فعالان فرهنگی همکاری‌ها و هماهنگی‌های لازم را برای اجرای برنامه‌های متنوع در این هفته و ترویج فرهنگ مطالعه داشته باشند.

گفتنی است؛ بخش صاحب از توابع شهرستان سقز دارای یک کتابخانه عمومی نهادی با 500 عضو فعال است.

انتهای پیام/79002/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول