اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

ناتوانی بیمه در پرداخت خسارات به کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بخش زیادی از مشکلات کشاورزی این استان مربوط به مشکلات اقلیمی از جمله سرمازدگی و خشکسالی است که بیمه در پرداخت خسارات ناتوان است.

ناتوانی بیمه در پرداخت خسارات به کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید یعقوب موسوی ظهر امروز در نخستین نشست شورای گفت‌وگوی بخش دولتی و خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور فعالان بخش خصوصی و مسئولان دولتی به ریاست استاندار برگزار شد، اظهار کرد: کشاورزی بزرگترین بخش تولیدی در کشور است و با تقویت این بخش می‌توان بسیاری از مشکلات اقتصادی را برطرف کرد.

مسئول ارشد بخش کشاورزی این استان در ادامه افزود: کهگیلویه و بویراحمد هم به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی جنوب و غرب کشور دارای ظرفیت‌هایی است که باید مورد توجه سرمایه‌گذار قرار گیرد.

وی مشکل بخش کشاورزی را به مانند صنعت در عدم توجه سرمایه‌گذار به این حوزه دانست و گفت: اگر مشوق‌ها را فراهم کرده بودیم امروز کشاورزی ما پویاتر و بالنده‌تر از وضع کنونی بود.

موسوی در ادامه مشکل اصلی کشاورزی این استان را مربوط به موضوعات اقلیمی و پدیده‌های مربوط به آن دانست و گفت: خشکسالی و سرمازدگی در چند سال اخیر لطمات زیادی به کشاورزی استان و اقتصاد کشاورزان وارد کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد فضای سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی را مناسب دانست و گفت: آب و خاک دو مقوله اصلی در کشاورزی است که هر دو با بهترین کیفیت و کمیت در استان وجود دارد و همت سرمایه‌گذار را برای تولید و کار می‌طلبد.

این مسئول در ادامه گفت: اگر توجه بیشتری به سرمایه‌گذاری در این بخش شود اشتغال نیز محقق خواهد شد و کشاورزی تأمین کننده کار و اشتغال برای اکثر جوانان استان می‌باشد.

موسوی یکی از دلایل خسارت به باغات مرکبات استان در سال‌های اخیر را نبود کار کارشناسی در تولید نهال دانست و افزود: در وهله نخست باید سعی شود با تولید نهال‌های سازگار با اقلیم استان زمینه تولید هر چه بیشتر در باغداری را فراهم کنیم که بدون رویکرد علمی امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی به ناتوانی بیمه در پرداخت زیان‌های اقلیمی به کشاورزان اشاره کرد و افزود: همواره طراز صندوق بیمه کشاورزی منفی است و چندین برابر پولی که دریافت می‌کند بابت خسارت به کشاورزان می‌دهد ولی با این حال کشاورزان در بهترین حالت 30 تا 40 درصد خسارت خود را از صندوق بیمه دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/82008/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول