اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

انجمن اولیا مانع شکل‌گیری تناقض در ذهن دانش‌آموزان است

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: انجمن اولیا و مربیان با کارکردهای خود مانع شکل‌گیری تناقض در ذهن دانش‌آموزان است.

انجمن اولیا مانع شکل‌گیری تناقض در ذهن دانش‌آموزان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدحسین روزی‌طلب در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر اظهار داشت: گروهی از اولیای دانش‌آموزان و مربیان هستند که به انتخاب سایر والدین به یاری سیستم آموزشی می‌آیند.

وی افزود: انجمن اولیا و مربیان مسائل مورد نظر والدین را به مسئولان مدرسه و خواسته‌های مسئولان را به اولیا منتقل می‌کند.

روزی طلب ادامه داد: در راستای انتقال ارزش‌های جامعه به نسل بعد کارکردهای تربیتی آموزش و پرورش بسیار مهم ارزیابی می‌شود و در این زمینه انجمن اولیا و مربیان مسئولیت مهمی دارد.

وی بیان کرد: بر خلاف آنچه که برخی می‌پندارند وظیفه انجمن اولیا و مربیان تنها در موارد مالی و پشتیبانی نیست بلکه این انجمن رفع کننده برخی تضادها و تناقضات بین محیط آموزشی و خانواده است.

به گفته این مسئول، وجود اختلافات فرهنگی یا مذهبی بین خانواده و مدرسه سبب شکل‌گیری تناقضاتی در ذهن دانش‌آموز می‌شود که انجمن اولیا و مربیان قابلیت به حداقل رساندن این موارد را دارد.

روزی طلب ابراز داشت: انجمن اولیا و مربیان جزو پنج رکن اساسی در سیستم آموزش و پرورش است که قدمتی حدود 60 سال دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه تعامل مناسب میان اولیای دانش‌آموزان و مربیان مدارس از اولویت‌ها است، گفت: این‌گونه تعاملات می‌تواند تاثیر فراوانی بر شکل‌گیری تربیتی دانش‌آموزان داشته باشد.

وی افزود: تربیت دانش‌آموزان بر اساس آموزه‌های دینی بخشی از وظایف مهم خانواده‌ها است و برای تحقق این امر خانواده‌ها باید با مبانی قرآن و سیره اهل بیت (ع) آشنایی کامل داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به وظایف مدیران و مربیان مدارس بیان کرد: مسئولیت در آموزش و پرورش در جایگاه مدیر، معلم و مربی، یک فرصت مغتنم و با ارزش است و به همین سبب باید در این جایگاه برای تعلیم و تربیت آینده‌سازان جامعه تلاش مضاعف شود.

روزی طلب تصریح کرد: ایجاد ارتباط مطلوب میان آموزش و پرورش و اولیای دانش‌آموزان زمینه‌ساز کاهش تهاجم فرهنگی در کشور بوده و این نقش بر عهده انجمن‌های اولیا و مربیان است.

به گزارش فارس، 30 هزار نفر از اولیای دانش‌آموزان استان فارس در 7 هزار و 500 انجمن اولیا و مربیان این استان عضو هستند.

انتهای پیام/ 2448/ی40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول