اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال تحصیلی گذشته صورت گرفت

برگزاری بیش از 13 هزار دوره آموزشی برای اولیاء و مربیان

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از برگزاری بیش از 13 هزار دوره آموزشی برای اولیاء و مربیان طی سال تحصیلی گذشته خبر داد.

برگزاری بیش از 13 هزار دوره آموزشی برای اولیاء و مربیان

رحیم زمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران ضمن گرامیداشت دهه امامت و ولایت و هفته انجمن اولیاء و مربیان، اظهار داشت: خداوند متعال می‌فرمایند «سرزمین پاک محصول پاک می‌دهد و سرزمین ناپاک محصول بد می‌دهد.»

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با تأکید بر اینکه فرزند صالح در مجموعه خانواده پاک تربیت می‌شود، ادامه داد: خانواده پاک زمینه را برای تربیت فرزندی شایسته فراهم می‌کند و خروجی چنین خانواده‌ای فرزندی با شاخص‌های بسیار خوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر مکرم اسلام (ص) می‌فرمایند «هیچ بنایی در اسلام معروف‌تر از بنای خانواده نیست.»

مطالب مطرح شده در خانواده و مدرسه باید مکمل هم باشند

زمانی با اشاره به قدمت شکل‌گیری انجمن اولیاء و مربیان، بیان داشت: بیش از 60 سال است که از برنامه‌ریزی و تأسیس بنای مجموعه انجمن اولیاء و مربیان در آموزش و پرورش می‌گذرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، انجمن اولیاء و مربیان را نخستین نهاد اجتماعی که تأمین‌کننده نیازهای اساسی خانواده و دانش‌آموزان است، برشمرد و تأکید کرد: مدرسه خانه دوم فرزندان این مرز و بوم است و مطالبی که در خانواده و مدرسه مطرح می‌شود باید تکمیل کننده یکدیگر باشد.

نقش مهم نویسندگان و محققان در آگاهی خانواده‌ها و تربیت فرزندان

وی متذکر شد: با توجه به موضوعاتی که امروز در دنیا مطرح است و موانعی که بر سر دانش‌آموزان است، خانواده‌ها باید با یک شرایط مطلوب اطلاعات و بصیرت نسبت به دانش‌آموزان و فرزندان خود مواجه و عکس‌العملی منطقی داشته باشند.

زمانی در ادامه نقش فعالیت نویسندگان و محققان در آگاه‌سازی خانواده‌ها و تربیت فرزندان را مهم ارزیابی کرد و اذعان داشت: قطعاً تلاش‌های نویسندگان و محققان در این راستا مثمرثمر است.

گزارش اداره‌کل آموزش و پرورش در زمینه انجمن اولیاء و مربیان

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این اداره‌کل در شهرستان‌های استان تهران در ارتباط با انجمن اولیاء و مربیان پرداخت و عنوان کرد: 3 هزار و 197 مدرسه در شهرستان‌های استان تهران فعالیت می‌کنند که نیمی از آن‌ها در نوبت‌ بعد از ظهر تحصیل می‌کنند.

زمانی از فعالیت 3 هزار و 70 انجمن اولیاء و مربیان در مدارس شهرستان‌های استان تهران خبر داد و با اشاره به آماری از سال گذشته شهرستان‌های استان تهران در این ارتباط، ابراز داشت: 24 هزار و 672 سال تحصیلی گذشته در مدارس شهرستان‌های تهران عضو انجمن اولیا و مربیان بودند و در طول سال تحصیلی گذشته بیش از 5 هزار دوره آموزش عمومی بالغ بر هشت هزار دوره تخصصی برای آن‌ها برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در پایان تصریح کرد: جلسات اولیاء و مربیان به‌صورت ماهانه در شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2462/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول