اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی انتقاد برخی افراد به تفاوت قیمت‌ مرغ در کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت

پاسخ دیودیده به تفاوت قیمت‌ اجناس مشابه در فروشگاه‌ها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد به تفاوت قیمت‌ها به ویژه قیمت گوشت مرغ در این استان واکنش نشان داد.

پاسخ دیودیده به تفاوت قیمت‌ اجناس مشابه در فروشگاه‌ها

داریوش دیودیده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج در پاسخ به سئوالی در مورد تفاوت قیمت برخی اجناس مشابه در بازار کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: عاملان و مالکان، قیمت مرغ را به نسبت توزیع‌کننده‌های خرد کمی ارزان‌تر می‌فروشند و تنها دلیل تفاوت قیمت مرغ به این موضوع مربوط است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مرغ از 6 هزار و 800 تا هفت‌ هزار و 200 تومان متغیر است و افرادی که مالک فروشگاه‌ها هستند و هزینه‌های اجاره را نمی‌پردازند، قاعدتاً مرغ را مقداری ارزان‌تر می‌فروشند.

دیودیده، قیمت مرغ در استان کهگیلویه و بویراحمد را از همه استان‌های کشور ارزان‌تر دانست و گفت: عمده مرغ مورد نیاز این استان از استان‌های همجوار وارد می‌شود و جالب است که قیمت مرغ در کهگیلویه و بویراحمد حتی از استان‌هایی که مرغ زنده از آنجا وارد می‌شود نیز ارزان‌تر است.

* مردم در مقابل گران‌فروشی‌ها سکوت نکنند

متولی بازار و قیمت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در شش ماه گذشته هیچ کمبود کالایی در بازار نبوده و کالاهای اساسی با کیفیت مناسب و قیمت معقول در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی در مورد کالاهای اساسی نیز گفت: این کالاها قیمت مصوب دارند و فروش حتی یک ریال بیشتر تخلف است و کوتاهی در مقابل متخلفین نخواهیم داشت.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش، نظارت‌های مردمی را مؤثرترین نظارت بر بازار خواند و بیان کرد: مردم در مقابل گران‌فروشی‌ها سکوت نکنند و موارد را بلافاصله اطلاع دهند و خودشان نیز اجناس گران را خرید نکنند.

دیودیده اضافه کرد: اگر مردم از گران‌فروشی استقبال نکنند، عرصه بر متخلفین تنگ‌تر خواهد شد ولی ناظرین و کارشناسان این سازمان همه تلاش خود را برای کنترل بازار به کار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: در کالاهای اساسی مانند مرغ، برنج، قند و شکر که تخلف از قیمت‌های مصوب محرز است، اما در سایر کالاها، نظارت‌ها را قوی‌تر و بیشتر می‌کنیم تا بی‌ثباتی‌ها و گران‌فروشی‌ها بازار را مختل نکند.

انتهای پیام/82005/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول