اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط سازمان صنعت و تجارت

اقلام مورد نیاز بازار شب عید کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

رئیس سازمان صنعت و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد اقلام مورد نیاز بازار شب عید این استان را اعلام کرد.

اقلام مورد نیاز بازار شب عید کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، داریوش دیودیده شامگاه شنبه در ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: امسال نیز به مانند سال‌های گذشته از همین ابتدای شروع شش ماهه دوم سال به فکر ذخیره‌سازی اقلام مورد نیاز شب عید مردم استان و تزریق آن به بازار شب عید هستیم.

رئیس سازمان صنعت و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در همین زمینه گفت: با برآوردی که انجام شده پیش‌بینی ما این است که برای شب عید به هزار تن مرغ و 300 تن گوشت قرمز نیاز داریم.

دیودیده با بیان اینکه شرایطی در استان نیست که بتوانیم این محصولات را همین‌جا ذخیره‌سازی کنیم، خاطرنشان کرد: ذخیره‌سازی در استان‌های دیگر هم دو مشکل اساسی را برای ما به وجود می‌آورد.

این مسئول ادامه داد: مسئولان استانی باید فکری به حال تأمین سردخانه کنند چرا که ذخیره‌سازی شب عید در جاهای دیگر موجب می‌شود که اولاً در روزهای پایانی سال با ترافیک جاده‌ای مواجه شده و اجناس با تأخیر به دست ما برسد و دوم این‌که وقتی در استان‌هایی که ذخیره‌سازی انجام شده مشکلی از بابت کمبود اقلام به وجود آید اجازه حمل اجناس را ندهند و به نوعی جنس و کالای ما را در استان خودشان مصرف کنند.

وی به موضوع میوه شب عید و نیاز بازار استان اشاره کرد و گفت: تنها دو میوه سیب و پرتقال را برای ذخیره‌سازی در دستور کار قرار داده‌ایم که نظر داریم امسال سیب مورد نیاز شب عید را از باغداران هم استانی خریداری کنیم و برای نخستین سال سیب مصرفی ایام عید مردم از خود استان باشد که قدمی در راه استفاده بهینه از بازار داخلی و بومی استان است.

دیودیده تأمین پرتقال شب عید را از بازار شهرهای شمالی و برخی شهرهای جنوبی از جمله داراب دانست و گفت: پیش‌بینی این است که امسال برای تنظیم بازار در کهگیلویه و بویراحمد به 650 تن سیب و 500 تن پرتقال نیاز داریم.

رئیس سازمان صنعت و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان گریزی هم به اقلام مورد نیاز مردم در ماه‌های محرم و صفر زد و اذعان داشت: برای این دو ماه هم پیش‌بینی لازم را کرده‌ایم و مواد مورد نیاز برای ادای نذورات در حال ذخیره‌سازی است.

انتهای پیام/2571/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول