اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان تاکید کرد

حضور در بازارهای جهانی نیازمند ایجاد ساز و کارهای لازم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: حضور تولیدات داخلی در بازارهای جهانی نیازمند فراهم ‌کردن ساز و کارهای لازم است.

حضور در بازارهای جهانی نیازمند ایجاد ساز و کارهای لازم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمدحسین شیرعلی‌زاده پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از شهرک‌های صنعتی حاشیه این شهر، با بیان اینکه شهرک‌ها و نواحی صنعتی نقشی عمده و اساسی در اقتصاد و خوداتکایی کشور دارد، بر رفع موانع واحدهای صنعتی و تولیدی و توسعه سرمایه گذاری و صادرات تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در سال جهاد اقتصادی ضروری است تا مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی مورد توجه بیشتر قرار گیرد، تاکید کرد: دولت در مورد وظایف خود مصمم به همکاری و همراهی با مدیران و کارآفرینان برای برطرف کردن مشکلات است.

این مسئول گفت: تمام بخش‌های کشور در راستای تحقق جهاد اقتصادی موظف به پشتیبانی و همکاری هستند و به عنوان یک رسالت ملی همه باید در این مسیر تلاش کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان حضور در بازارهای جهانی را مستلزم فراهم کردن ساز و کار لازم دانست و گفت: نباید خود را درگیر برخی مقررات دست و پاگیر کنیم و باید متناسب با نیاز و درخواست بازار محصولات متناسب تولید کنیم.

شیر علی‌زاده با بیان اینکه صادرات نماد تفکر و پتانسیل تولید و اشتغال یک جامعه محسوب می‌شود، اضافه کرد: افزایش صادرات ثروت و دارایی را برای مردم جامعه ارمغان می‌آورد و این صادرات است که در یک جامعه با انبوه بیکاری، اشتغال ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان که به همراه کارشناسان حوزه صنعتی سازمان از چهار واحد صنعتی در شهرک صنعتی یک و دو بندرعباس بازدید کرد، از نزدیک در جریان روند تولید قرار گرفت.

اغلب شهرهای هرمزگان به دلیل ساحلی بودن و دسترسی آسان و ارزان به آب‌های آزاد، در بعد صادرات و واردات از مزایای قابل توجهی برخوردارند.

در حال حاضر چندین ناحیه و شهرک و منطقه ویژه صنعتی در این استان فعالیت دارند.

بندر شهید رجایی و بندر منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در صادرات مواد معدنی، فلزی و سایر کالاها از اهمیت بالایی در کشور برخوردارند.

انتهای پیام/88001/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول