اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبر داد

موافقت اولیه برای احداث بیمارستان تخصصی بانوان در اردبیل

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: بیمارستان تخصصی بانوان با اخذ موافقت اولیه از وزیر بهداشت در اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

موافقت اولیه برای احداث بیمارستان تخصصی بانوان در اردبیل

منصور حقیقت‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: در روزهای گذشته با سه وزیر بهداشت، راه و شهرسازی و نیرو مذاکرات و نشست‌هایی را برگزار کردم و در دیدار با وزیر بهداشت موفق به اخذ موافقت اولیه احداث بیمارستان تخصصی بانوان در اردبیل شدم.

وی تصریح کرد: ‌البته در جلسات بعدی قرار شد روی این موضوع به صورت کارشناسی و به شکل پخته پیگیری‌ها و اقدامات لازم انجام شود تا شاهد نهایی شدن این طرح برای اجرا در استان اردبیل باشیم.

حقیقت‌پور خاطرنشان کرد:‌ در این نشست قرار شد در کنار تقویت کادر علمی و مجرب بیمارستانی، نیازمندی استان از بابت پزشکان متخصص و فوق تخصص مورد توجه قرار گیرد و در کنار آن برای تجهیز بیمارستان ترومای اردبیل و احداث بیمارستان در نیر و نمین اقدامات لازم انجام شود.

راه‌آهن اردبیل با فاینانس چینی تکمیل می‌شود

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه در دیدار با وزیر راه و شهرسازی موضوع اصلی تکمیل راه‌آهن اردبیل – میانه و اتصال‌ آن به پارس‌آباد بود، اضافه کرد:‌ وزیر راه و شهرسازی قول داد تا با گشایش فاینانس چینی این پروژه به سرعت اجرایی شود تا مردم استان بتوانند بعد از سال‌ها انتظار از راه‌آهن ایمن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه در این زمینه قرار است پنج میلیارد دلار عقد تفاهمنامه با فاینانس چینی صورت بگیرد، ‌بیان کرد: راه‌آهن اردبیل در اولویت جذب این اعتبارات خارجی است.

حقیقت‌پور یادآور شد: در این دیدار همچنین ضرورت اتصال راه‌آهن بستان‌آباد به سرعین را به جد خواستار شدیم و از وزیر راه و شهرسازی خواستیم تا به راه‌های روستایی این استان اعتبار ویژه‌ای را اختصاص دهد.

تلاش برای اخذ مجوز حق‌آبه 300 میلیون متر مکعبی از قزل‌اوزن

این نماینده مجلس در ادامه سخنان خود به نشست خود با وزیر نیرو اشاره کرد و ادامه داد: در این نشست از وزیر راه و شهرسازی قول انتقال آب قزل‌اوزن و تخصیص منابع آن را گرفته‌ایم و در حدود 50 میلیون متر مکعب برای مصارف شرب اردبیل قرار است از حق‌آبه قزل‌اوزن آب اختصاص یابد که این رقم معادل سد یامچی اردبیل است.

حقیقت‌پور اذعان داشت: ما همان‌گونه که به مردم قول دادیم تا ظرفیت 300 میلیون متر مکعب حق‌آبه خود را از قزل‌اوزن پیگیری می‌کنیم که تاکنون 160 میلیون متر مکعب آن تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه بنده به تدریج به وعده‌های خود در زمان انتخابات جامه عمل می‌پوشانم، افزود: در مورد سد عنبران نیز قرار شد از محل اوراق تأمین اعتبار برای سدهای مرزی پنج میلیارد تومان به سد عنبران اعتبار اختصاص یابد.

هر ماه اردبیلی‌ها منتظر حل یک گره عظیم باشند

این مسئول تصریح کرد:‌ ما آرام آرام و با دقت نظر و مراقبت مشکلات و نارسایی‌های استان به ویژه اردبیل و شهرهای همجوار را برطرف کرده و به قول‌هایی که در انتخابات دادیم،‌عمل می‌کنیم.

حقیقت‌پور در پایان بیان داشت:‌ در این ارتباط به زودی شاهد شروع عملیات اجرایی کارخانه پتروشیمی در اردبیل می‌شویم و مردم باید منتظر بمانند تا هر ماه یک خبر خوشحال‌کننده از حل مشکلات و گره‌های کور اجرایی به آنها داده شود.

انتهای پیام/62001/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول