اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

تعطیلی بیمارستان 17 شهریور برازجان هیچ توجیهی ندارد

امام جمعه برازجان گفت: تعطیلی بیمارستان 17 شهریور برازجان هیچ توجیهی ندارد.

تعطیلی بیمارستان 17 شهریور برازجان هیچ توجیهی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا و پرهیزگاری انسان را به سمت سعادت و سربلندی در دنیا و آخرت رهنمون می‌کند و همواره باید از گناه و ناپاکی دوری گزینیم.

وی با تبریک میلاد امام هادی(ع) افزود: قرائت زیارت جامعه کبیره برای جوانان و نوجوانان امروز امری بسیار مهم و ضروری است.

امام جمعه برازجان به 18 ذی‌الحجه روز غدیر خم اشاره کرد و یادآور شد: روز غدیر روز بسیار ارزشمند و مهم است و در تاریخ رخدادهای مهمی در این روز اتفاق افتاده است.

مصلح ابراز داشت: پذیرفته شدن توبه حضرت آدم(ع)، گلستان شدن آتش در برابر حضرت ابراهیم(ع)، پیروزی موسی بر ساحران و جادوگران، داستان کشتی نوح و ... در چنین روزی رخ داده است. مهم‌ترین رویداد در روز 18 ذی‌الحجه مربوط به معارفه امام علی(ع) در جمع 120 هزار نفر از حجاج در حجه‌الوداع بوده که یک روز مهم و سرنوشت‌ساز در تاریخ اسلام به شمار می‌رود.

امام جمعه برازجان بیان کرد: هدیه دادن، مصافحه، عبادت، شادی و نشاط، تهنیت، تجدید میثاق با ولایت و نظافت و غسل و دعای ندبه و ... در این روز سفارش شده است.

مصلح به 26 مهر روز تربیت‌بدنی و ورزش اشاره و بر لزوم توسعه زیرساخت‌های ورزشی در شهرستان دشتستان و افزایش امکانات و تجهیزات ورزشی تاکید کرد و گفت: دشتستان دارای استعدادهای درخشان بسیار زیادی است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد و نباید با ورزشکاران بی‌مهری شود.

امام جمعه برازجان با اشاره به یکم مهر سالروز شهادت شهید مصطفی خمینی گفت: این روز در واقع نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

مصلح در ادامه با اشاره به مذاکرات ژنو اظهار کرد: در مذاکرات اخیر شاهد دیپلماسی فعال تیم ایرانی بودیم و امیدوار هستیم نتایج ارزشمندی نیز حاصل شود. دفاع منطقی از حقوق هسته‌ای ایران مهم‌ترین اصل است و همواره باید مورد توجه و تاکید مسئولان باشد.

امام جمعه برازجان در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان شهید گنجی برازجان گفت: قرار بر این بوده که با راه‌اندازی بیمارستان جدید در برازجان، بیمارستان 17 شهریور نیز خدمت‌رسانی کند و تعطیل نشود و این در حالیست که هم‌اکنون شاهد تعطیلی این بیمارستان هستیم و این مسئله مورد اعتراض شدید مردم است.

مصلح اضافه کرد: مسئولان بهداشت و درمان استان و شهرستان باید در برابر خواسته بحق مردم دشتستان پاسخگو باشند و نباید این بیمارستان به تعطیلی کشانده شود.

وی در ادامه از بالا رفتن قیمت آب و برق در مناطق مختلف دشتستان انتقاد کرد و خواستار تدابیر مسئولان برای کنترل قیمت‌ها شد.

امام جمعه برازجان در ادامه با تجلیل از استقبال باشکوه مردم نقاط مختلف دشتستان از ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) تصریح کرد: این استقبال نشان دهنده عشق و ارادت و دلبستگی مردم به ائمه اطهار(ع) است و این استقبال یادآور عاشورای حسینی بود.

انتهای پیام/2452/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول