اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد

هزینه 62 میلیارد ریالی برای ساخت بیمارستان چالوس

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هزینه ساخت بیمارستان 165 تختخوابی چالوس در فاز اول 45 میلیارد ریال و در فاز دوم 17 میلیارد ریال است.

هزینه 62 میلیارد ریالی برای ساخت بیمارستان چالوس

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، قاسم جان‌بابایی در بازدید از بیمارستان 165 تختخوابی چالوس که به همراه دبیر مجمع نمایندگان مازندران در مجلس، احداث این بیمارستان را جزو طرح‌های ملی دانست.

وی گفت: پیمانکار این پروژه وزارت مسکن و شهرسازی است.

جان‌بابایی با اشاره به اینکه این بیمارستان در زمین 2/2 هکتاری و دو فاز در حال ساخت است، افزود: هزینه ساخت آن در فاز اول 45 میلیارد ریال و فاز دوم 17 میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: عملیات احداث بیمارستان جایگزین بیمارستان آیت‌الله طالقانی چالوس از سال 86 با زیربنای 15 هزار متر مربع در چهار طبقه با 3 هزار و 600 متر مربع فضای اشغال در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه بیمارستان 165 تختخوابی چالوس قابلیت افزایش تا 200 تخت را دارد، اظهار داشت: این مرکز درمانی خدمات شایسته‌ای را به مردم و مسافران ارائه می‌دهد.

جان‌بابایی با اشاره به کم بودن فاصله شهرها در مازندران افزود: این امر فرصت مناسبی است برای شهرهای نزدیک به هم تا هر کدام در یک رشته تخصصی پزشکی تقویت شوند.

وی ادامه داد: در این راستا به دور از مسائل سیاسی در شهرهای نزدیک تجهیزات پزشکی و خدمات درمانی به صورت مکمل در اختیار یکدیگر قرار می‌گیرد تا خیر و فواید آن نصیب مردم شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید براینکه به بخش‌های تخصصی نگاه استانی داشته باشیم، گفت: بخش‌های خصوصی درمانی نیز می‌تواند مکمل بخش دولتی باشد و ما نیز از همکاری آنها استقبال می‌کنیم.

نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید انتخاب جان‌بابایی را نشانه سوابق درخشانش در حوزه سلامت دانست و گفت: در حوزه بهداشت و سلامت این شهرستان امید تازه‌ای دمیده شد.

قاسم احمدی‌لاشکی بر لزوم ایجاد امکانات مناسب به شهرستان چالوس تاکید و تصریح کرد: جمعیت مازندران در ایام تعطیل و تابستان چند برابر افزایش می‌یابد پس انتظار داریم امکانات مناسبی در اختیار این شهرستان‌ها  قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه عملیات احداث بیمارستان جایگزین آیت‌الله طالقانی چالوس از پیشرفت خوبی برخوردار است، تصریح کرد: این بیمارستان جزء طرح مهر ماندگار است.

حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی امام جمعه شهرستان چالوس نیز در این بازدید با تقدیر از زحمات مسئولان استانی حوزه سلامت در دوره‌های گذشته تصریح کرد: چالوس تنها یک شهرستان نیست بلکه در ایام تعطیل به بیش از یک میلیون مسافر در بخش بهداشت و درمان خدمات ارائه می‌دهد.

سید قدیر رضایی فرماندار چالوس نیز یکی از دغدغه‌های مردم این شهرستان را میزبانی مسافران دانست و تصریح کرد: بنابراین چالوس نیاز به نگاه کلان دارد.

* بازدید سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مرکز درمان بستر بهنمیر

در دیگر خبر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران آمده است: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مرکز درمان بستر 10 تختخوابی بهنمیر بازدید کرد.

جان‌بابایی در این بازدید با بیان اینکه منطقه بهنمیر در زمره مناطق توریستی و گردشگرپذیر مازندران محسوب می‌شود، افزود: در این شهر باید خدمات و امکانات به طور کامل ارائه شود.

وی ادامه داد: خدماتی که در بهنمیر، بابلسر و فریدون‌کنار ارائه می‌شود باید مکمل هم باشند.

این مسئول با تاکید بر راه‌اندازی امکانات تخصصی در مناطق نزدیک به هم اظهار داشت: در این راستا از افراد متخصص نیز استفاده شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران نجات جان مردم را در اولویت مسئولان حوزه سلامت دانست و ابراز امیدواری کرد: به‌زودی مرکز 10 تختخوابی درمان بستر بهنمیر مجهز به رادیولوژی پیشرفته می‌شود.

انتهای پیام/2296/ل/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول