اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قلعه‌گنج:

ظرفیت‌های قلعه‌گنج در آموزش مهارت‌ها دیده شود

فرماندار قلعه‌گنج گفت: قلعه‌گنج در جنوبی‌ترین نقطه استان کرمان دارای شرایط چهار فصل برای کشاورزی و دامپروری است که این ظرفیت باید در آموزش مهارت‌ها دیده شود.

ظرفیت‌های قلعه‌گنج در آموزش مهارت‌ها دیده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، ایوب فلاحی عصر امروز در جمع مسئولان این شهرستان با بیان اینکه روستائیان با کسب مهارت لازم توان خلق یک حماسه اقتصادی را دارند، اظهار داشت: قلعه‌گنج در جنوبی‌ترین نقطه استان کرمان دارای شرایط چهار فصل برای کشاورزی و دامپروری است که این ظرفیت باید در آموزش مهارت‌ها دیده شود.

وی گفت: وجود آثار باستانی فراوان و صنایع دستی زیبا در این شهرستان ظرفیت‌های گردشگری زیادی را مهیا کرده است که استفاده اقتصادی از آنها کمک شایانی به رونق روستاها می‌کند.

فرماندار قلعه‌گنج بیان داشت: در این شهرستان بیش از 50 هزار هکتار باغ، نخیلات و زمین‌های زراعی وجود دارد و ظرفیت گسترش آن در بخش چاه دادخدا تا مرز 100 هزار هکتار وجود دارد.

وی عنوان کرد: وجود حدود 300 هزار رأس دام سبک و سنگین در این منطقه نشان می‌دهد که چه توانمندی در این زمینه وجود دارد که جمعیت 6 هزار نفری شتر جایگاه پرورش این دام گرانبها را در سطح منطقه جازموریان مهیا کرده است.

فلاحی افزود: با توجه به اشتغال مردم منطقه به دامپروری و کشاورزی و عشایری بودن منطقه چاه دادخدا، آموزش عشایرهای این بخش از نکات قابل اعتماد در برنامه‌ریزی برای شکوفایی اقتصاد است.

وی گفت: معادن مس روباز، کرومیت، آهن و تیتانیوم در این شهرستان کشف و نقشه‌برداری و شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران آماده شده است و در این زمینه جای کارگران آموزش دیده معدن‌کار خالی است.

فلاحی اذعان داشت: دولت آماده است تا با ایجاد شرایط ویژه برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان و اعطای مشوق‌های لازم به بخش خصوصی کمک کند تا رونق اقتصادی بیشتری در سطح منطقه ایجاد شود.

انتهای پیام/80004/ت20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول