اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش بستک مطرح کرد

لزوم راه‌اندازی کارگاه‌ مهارت زندگی با هدف جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی

معاون پرورشی آموزش و پرورش بستک گفت: تشکیل کارﮔﺎه مهارت‌های زﻧﺪﮔﯽ یکی از روش‌های ﻣﻮﺛﺮ در ﭘﯿﺸﮕﯿﺮی از آﺳﯿﺐ‌های اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ به ویژه در رابطه با قشر جوان و نوجوان اﺳﺖ.

لزوم راه‌اندازی کارگاه‌ مهارت زندگی با هدف جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان بستک ظهر امروز در نشست مشاوران مدارس که در دفتر معاونت پرورشی برگزار شد، اظهار داشت: نقش مشاوره در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت با توجه به الگوها و سبک‌های زندگی اسلامی بسیار اهمیت دارد.

سید ابوالفضل سجادی با تأکید بر پیگیری و کیفیت بخشی هر چه بیشتر فعالیت‌های مشاوره‌ای در مدارس، افزود: اهمیت امر مشاوره در مدارس و لزوم وجود مشاور جهت رفع مسائل و مشکلات دانش آموزان و اولیای آنان و همچنین پیرامون اهداف پیش‌بینی رابطان هسته مشاوره در مدارس و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها امری ضروری است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع مشاوره و کار مشاوره در مدرسه، گفت: تشکیل کارگاه مهارت‌های زﻧﺪﮔﯽ یکی از روش‌های ﻣﻮﺛﺮ در ﭘﯿﺸﮕﯿﺮی از آﺳﯿﺐ‌های اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ اﺳﺖ.

سجادی با بیان اینکه مشاوران در مدارس باید راهنمای خوبی در خصوص آداب و مهارت‌های زندگی برای دانش آموزان باشند، اضافه کرد: ارائه خدمات مشورتی به کارکنان مدرسه و شناسایی دانش آموزان در معرض خطر و نیازمند به خدمات مشاوره‌ای و ارجاع آنان به هسته‌های مشاوره از وظایف مشاوران است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان بستک گفت: در موضوع مشاوره، پیشگیری در اولویت قرار دارد و رویکرد سند تحول بنیادین راه بهتر زندگی کردن و رساندن انسان به حیات طیبه بوده و اصلی‌‌ترین وظیفه مدرسه ایجاد بستر مناسب برای به فعلیت رساندن استعدادهای بالقوه است. 

وی در پایان سخنان خود با اشاره به ﺗﺎﺛﯿﺮ مهارت‌های زﻧﺪﮔﯽ ﺑﺮ ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزی ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ، رواﻧﯽ و رﻓﺘﺎری داﻧﺶ آﻣﻮزان، افزود: اگر کسی در معنی آموزش و پرورش دقت کند، مقدم پرورش و موخر آموزش است اما مقدمه کار پرورشی، آموزش است و پرورش تداوم بخش بوده که بر دانش‌آموز اثر می‌گذارد.

انتهای پیام/88001/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول