اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان اردبیل:

توانمندسازی نیروی انسانی در سایه مهارت‌آموزی‌هاست

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت:‌ توانمندسازی نیروی انسانی با تکیه بر مهارت‌ها و حرفه‌آموزی از اولویت جدی در ایجاد فرصت‌های اشتغال است.

توانمندسازی نیروی انسانی در سایه مهارت‌آموزی‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلام‌الله صفری عصر امروز در دیدار با مدیر آموزش و پرورش شهرستان نیر اظهار داشت: براساس سیاست‌هایی که در گذشته اجرایی شده توجه به برخی فنون و روزآمدی حرف، مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفته در حالی که اگر آموزش‌ها و مهارت‌آموزی‌ها بر پایه درست شکل می‌گرفت امروز میزان بیکاران ما رقمشان بسیار پایین‌تر از رقم کنونی می‌شد.

وی با بیان اینکه در این مسیر آموزش و پرورش نقش حیاتی و نبض کار را بر عهده دارد، تصریح کرد: ‌آموزش و پرورش می‌تواند با مجهز کردن دانش‌آموزان و نسل آینده به مهارت‌ها و حرفه‌آموزی‌های مختلف از همان دوران نوجوانی بستر اشتغال و کارآفرینی مولد را فراهم آورد.

صفری ضرورت ارتقای دانش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای را یادآور شد و خاطر نشان کرد: این امر با هدف توسعه پایدار می‌تواند زمینه‌ساز حرکت مثبت و سازنده باشد.

این مسئول اضافه کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید در این زمینه پیشقدم باشند چرا که ارتباط قوی این دو نهاد با مراکز فنی و حرفه‌ای می‌تواند بسترساز اشتغال مولد متناسب با نیاز بازار کار باشد.

وی در ادامه بیان کرد: در سال‌های اخیر هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و تجهیزات این هنرستان‌ها به سرعت افزایش یافته و ما بهتر از هر زمان دیگر می‌توانیم زمینه تحولی آموزش‌های علمی و مهارتی را فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان هدف از این آموزش‌ها را توانمندسازی نیروی انسانی اعم از شاغل و بیکار توصیف کرد و ادامه داد: در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی ما به صورت رایگان در خدمت علاقمندان هستیم و بیش از 200 آموزشگاه آزاد ما نیز زمینه توسعه و تقویت آموزش‌های مهارتی را فراهم کرده‌اند.

صفری توانمندسازی نیروی انسانی را در سایه مهارت‌آموزی بسیار مهم و مؤثر توصیف کرد و یادآور شد: توانمندسازی این نیروها با هدف افزایش تولید، تربیت افراد جویای کار و ایجاد عامل تولید در آینده بازار کار مهم و مؤثر است.

وی با بیان اینکه در نیمه اول امسال اداره کل فنی و حرفه‌ای با همکاری مجموعه‌های بخش خصوصی بیش از چهار میلیون و 18 هزار نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را ارائه کرده است، گفت: این دوره‌ها با شرکت حرفه‌آموزان برگزار شده و در مسیر مهارت‌آموزی گام‌های جدی برداشته شده است.

صفری به راه‌اندازی واحدهای آموزشی ثابت و سیار در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: ما در جوار دانشگاه‌ها، مناطق روستایی و عشایری،‌ پادگان‌ها،‌ زندان‌ها و... مجموعه‌های خود را فعال کردیم تا آموزش‌ها در بخس صنایع و استاد، شاگردی تقویت شود.

در این جلسه مدیر آموزش و پرورش شهرستان نیر از توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و تقویت هنرستان‌ها خبر داد.

عین‌الله یوسفی از همکاری مثبت فنی و حرفه‌ای با آموزش و پرورش نیر قدردانی کرد و خواستار توسعه و استمرار این حرکت بسیار حیاتی و ضروری شد.

انتهای پیام/62004/ک40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول