اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار در کشور صورت گرفت

اجرای طرح نیازسنجی مهارت‌های روستایی در قلعه‌گنج

رئیس اجرایی دفتر آموزش روستایی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: طرح نیازسنجی مهارت‌های روستایی در قلعه‌گنج اجرا و تیم‌های سیار آموزشی به روستاهای شهرستان اعزام می‌شوند.

اجرای طرح نیازسنجی مهارت‌های روستایی در قلعه‌گنج

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، بهمن پارسائیان عصر امروز در جمع مسئولان این شهرستان از اجرای طرح نیازسنجی مهارت‌های روستایی در قلعه‌گنج خبر داد و اظهار داشت: بعد از سه روز بازدید روستا به روستا و منطقه‌ای، نیازسنجی 15 روستا احصا شد.

وی افزود: در قلعه‌گنج گنج‌های فراوانی دیده می‌شود، اما مردم حوصله برداشت آن را ندارند، باید وارد کار شوند و این ظرفیت‌ها را به نحو مطلوبی استفاده کنند.

پارسائیان تصریح کرد: خرما با کیفیت عالی وجود دارد، اما نحوه برداشت صحیح و اصولی نیست، کنجد با مرغوبیت بالایی کشت می‌شود، حنا و یونجه برداشت متوالی زیادی را دارند و جایگاه ویژه منطقه را نشان می‌دهد.

وی گفت: دامداری در این منطقه رونق دارد، اما از فرآورده‌های دامی استفاده نمی‌شود و این به اقتصاد خانوارها لطمه می‌زند و نگهداری دام بدون استفاده از شیر و سایر فرآورده‌ها مشکل‌ساز شده است.

رئیس اجرایی دفتر آموزش روستایی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور بیان داشت: کارآفرینان و سرمایه‌گذاران وقتی به این منطقه وارد می‌شوند که آموزش‌های ابتدایی و انگیزه در بین مردم برای کار خودکفایی به وجود آید و این نیازسنجی ما برای نخستین‌بار در کشور در منطقه قلعه‌گنج اتفاق افتاده است.

وی افزود: منطقه قلعه‌گنج باید به حق واقعی خود در استفاده از گنجینه‌های ناب آن برسد و این باید هم در مردم و هم در دولت بسیار مورد توجه و همکاری واقع شود.

پارسائیان عنوان کرد: با برآورد اولیه ما و نشست‌های تخصصیی با کارشناسان شهرستان متوجه شدیم این منطقه سراسر استعداد و ظرفیت است، جاذبه‌های تاریخی و باستانی در بحث گردشگری فوق‌العاده هستند که باید نهایت استفاده را از آن ببریم.

وی اذعان داشت: نبود کارگاه‌های صنعتی و کوچک در رونق کشاورزی نقش موثری دارند که در این منطقه وجود ندارد و با ایجاد آنها و تربیت نیروی ماهر دوباره به اقتصاد منطقه هیجان تزریق کنیم.

وی گفت: تیم‌های سیار آموزشی در این طرح به روستاهای شهرستان اعزام می‌شوند و ضمن آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای با توجه به نیاز منطقه انگیزه لازم را نیز به کارآموزان می‌دهند.

پارسائیان خاطرنشان کرد: در تنها دانشگاه این شهرستان رشته‌های نامرتبط با مشاغل مردم و منطقه ارائه  که یکی از موانع بزرگ اشتغال محسوب می‌شود.

انتهای پیام/80004/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول