اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 6 ماهه نخست امسال صورت گرفت

ارائه آموزش‌های مهارتی به حدود 2 هزار نفر در خمینی‌شهر

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خمینی‌شهر گفت: طی شش ماهه نخست امسال آموزش‌های مهارتی به یک‌هزار و 960 نفر در سطح شهرستان خمینی‌شهر ارائه شده است.

ارائه آموزش‌های مهارتی به حدود 2 هزار نفر در خمینی‌شهر

حمیدرضا ایگدر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی باید متناسب با نیاز‌های شغلی روز جامعه باشد، اظهار داشت: اشتغال‌زایی و ایجاد بستر‌های اشتغال برای مردم و به ویژه جوانان از سیاست‌های اصلی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خمینی‌شهر در راستای ارائه آموزش‌های مهارتی به متقاضیان محسوب می‌شود.

وی به نقش بسیار مهم آموزش‌های مهارتی در راستای رشد و توسعه جامعه اشاره کرد و ادامه داد: تمام رشته‌های مهارتی در مراکز فنی و حرفه‌ای استاندارد است و متقاضیان پس از شرکت در این دوره‌ها و قبولی در آزمون پایانی گواهینامه مهارت خود را دریافت می‌کنند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خمینی‌شهر با اشاره به عملکرد شش ماهه این مرکز تصریح کرد: طی شش ماهه نخست امسال آموزش‌های مهارتی به یک‌هزار و 960 نفر در سطح شهرستان خمینی‌شهر ارائه شده است.

این مسئول به ارائه آموزش‌های مهارتی طی شش ماهه نخست امسال به 460 نفر در مرکز برادران این شهرستان اشاره کرد و افزود: 190 نفر از این افراد از شاغلان، 1730 نفر از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و 97 نفر از این افراد نیز از کار‌جویان شهری هستند.

ایگدر با اشاره به ارائه آموزش‌های مهارتی در تیم‌های سیار شهری و روستایی موجود در این شهرستان تاکید کرد: همچنین طی شش ماهه نخست امسال 274 نفر در شهر درچه، 197 نفر در اصغر‌آباد، 120 نفر در روستای قلعه امیریه، 57 نفر در روستای تیران‌چی و 45 نفر نیز در دستگرد قداده زیر پوشش آموزش‌های مهارتی قرار گرفته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه همچنین طی این مدت 93 نفر در زندان این شهرستان زیر پوشش آموزش‌های مهارتی قرار گرفته‌اند که عمده این افراد از معتادان بهبود‌یافته هستند، اضافه کرد: در دانشگاه‌های این شهرستان نیز طی شش ماهه نخست امسال آموزش‌های مهارتی به 35 نفر ارائه شده است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خمینی‌شهر به ارائه آموزش‌های مهارتی به 87 نفر در بخش اصناف و صنایع این شهرستان اشاره کرد و گفت: همچنین طی شش ماهه نخست امسال 600 نفر در مرکز خواهران این شهرستان زیر پوشش آموزش‌های مهارتی قرار گرفته‌اند.

این مسئول با بیان اینکه در مرکز برادران این شهرستان رشته‌های فنی برق، الکترونیک، تعمیر‌کار آب‌گرمکن دیواری، لوله‌کش سیستم کف گرمایی و دیگر رشته‌های مهارتی به متقاضیان آموزش داده می‌شود، عنوان کرد: در مرکز خواهران نیز رشته‌هایی مانند خیاطی، فرشبافی، کامپیوتر، حسابداری و رشته‌های دیگر به متقاضیان آموزش داده می‌شود.

ایگدر متذکر شد: همچنین در روستا‌ها دوره‌های کشاورزی مانند تولید‌کننده تراریوم یا باغ شیشه‌ای، زعفران‌کاری و پرورش قارچ‌های صدفی برای متقاضیان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/63004/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول