اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی شش ماهه نخست امسال صورت گرفت

رقابت 62 هزار و 576 اصفهانی در آزمون‌های مهارتی

رئیس اداره سنجش اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای استان اصفهان گفت: طی شش ماهه نخست امسال 62 هزار و 576 نفر در سطح استان اصفهان در آزمون‌های مهارتی به رقابت با یکدیگر پرداخته‌اند.

رقابت 62 هزار و 576 اصفهانی در آزمون‌های مهارتی

مسعود دانشمند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به برگزاری آزمون‌های مختلف در فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: این آزمون‌ها شامل آزمون‌های پایان دوره، ادواری، صنایع دستی و صنایع ساختمان است و متقاضیان پس از شرکت و قبولی در این آزمون‌ها گواهینامه مهارت خود را دریافت می‌کنند.

وی به اهمیت برگزاری آزمون‌های مهارتی اشاره کرد و ادامه داد: سطح مهارت افراد پس از شرکت در این آزمون‌ها شناسایی می‌شود.

رئیس اداره سنجش اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به عملکرد شش ماهه این اداره در راستای برگزاری آزمون‌های مهارتی تصریح کرد: طی شش ماهه نخست امسال 62 هزار و 576 نفر در سطح استان اصفهان در آزمون‌های مهارتی به رقابت با یکدیگر پرداخته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه این آزمون‌ها در چهار بخش پایان دوره، ادواری، صنایع‌دستی و صنایع ساختمانی برگزار شده است، اضافه کرد: افراد آموزش‌ دیده در مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در آزمون‌های پایان دوره شرکت می‌کنند و پس از قبولی این افراد در این آزمون‌ها گواهینامه مهارت به آنها ارائه می‌شود.

دانشمند با اشاره به تعداد افراد شرکت‌کننده در این آزمون‌ها تاکید کرد: طی شش ماهه نخست امسال 38 هزار و 513 نفر در سطح استان در آزمون‌های پایان دوره شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه افراد دارای مهارت که درصدد دریافت گواهینامه مهارت هستند در آزمون‌های ادواری شرکت می‌کنند، افزود: طی شش ماهه نخست امسال شش هزار و 438 نفر در سطح استان در این آزمون‌ها شرکت کرده‌اند و آزمون‌های ادواری هر سه ماه یکبار در میان متقاضیان برگزار می‌شود.

رئیس اداره سنجش اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای استان اصفهان با تاکید بر اینکه طی شش ماهه نخست امسال آزمون‌های صنایع‌دستی در میان 11 هزار و 406 نفر در سطح استان برگزار شده است، گفت: مهارت‌آموزان صنایع دستی برای استفاده از بیمه در این آزمون‌ها شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه براساس تفاهمنامه منعقد شده با استانداری تمام کارگران صنایع ساختمان باید دارای گواهینامه مهارت باشند، اظهار کرد: طی شش ماهه نخست امسال 9 هزار و 505 نفر در سطح استان در آزمون‌های صنایع ساختمان به رقابت با یکدیگر پرداخته‌اند.

دانشمند با بیان اینکه پنج هزار و 837 نفر از این افراد گواهینامه مهارت خود را دریافت کرده‌اند، ادامه داد: همچنین در آزمون قالیبافی و صنایع دستی نیز گواهینامه‌های مهارت به شش هزار و 68 نفر در سطح استان ارائه شده است.

وی با اشاره به تفاوت آزمون‌های مهارتی امسال نسبت به سال‌های گذشته تصریح کرد: امسال افراد پس از اطلاع از قبولی خود در آزمون مورد نظر به منظور دریافت گواهینامه مهارت باید با مراجعه به سایت WWW.PAY.PORTALTVTO.COM سه هزار تومان به حساب سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور واریز کنند.

انتهای پیام/63004/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول