اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سال 1390 تاکنون صورت گرفت

ارائه آموزش‌های مهارتی به 486 نفر از اتباع بیگانه در اصفهان

مسئول اجرای تفاهمنامه سه‌جانبه مبنی بر آموزش اتباع بیگانه در فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: از سال 1390 تاکنون 486 نفر از اتباع بیگانه در سطح استان زیر پوشش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار گرفته‌اند.

ارائه آموزش‌های مهارتی به 486 نفر از اتباع بیگانه در اصفهان

مهری قربان اسماعیلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی راهکاری برای ایجاد بستر‌های اشتغال در سطح جامعه است، اظهار کرد: فنی و حرفه‌ای اصفهان آموزش‌های مهارتی خود را متناسب با نیاز‌های شغلی جامعه به افراد ارائه می‌دهد.

وی ارائه آموزش‌های مهارتی به اتباع بیگانه را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای دانست و ادامه داد: آموزش اتباع خارجی براساس تفاهمنامه‌ای بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اداره کل اتباع خارجه وزارت کشور و دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل صورت می‌گیرد.

مسئول اجرای تفاهمنامه سه‌جانبه مبنی بر آموزش اتباع بیگانه در فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با تاکید بر اینکه این تفاهمنامه در سال 2011 منعقد شده است، تصریح کرد: از سال 2011 این تفاهمنامه در 9 استان در سطح کشور اجرا شده است.

وی با بیان اینکه اصفهان، یزد، تهران، شیراز، خراسان جنوبی و قزوین از جمله استان‌هایی هستند که نسبت به ارائه آموزش‌های مهارتی به اتباع بیگانه اقدام می‌کنند، اضافه کرد: از سال 2011 و هم‌زمان با سال 1390 تاکنون 486 نفر از اتباع بیگانه در سطح استان زیر پوشش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار گرفته‌اند.

قربان اسماعیلی با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی براساس استاندارد‌های موجود در آموزش فنی و حرفه‌ای و درخواست اداره‌کل اتباع خارجه به این افراد ارائه می‌شود، تاکید کرد: در سال 1390، 126 نفر از اتباع خارجه در استان زیرپوشش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار گرفته‌اند و در سال گذشته نیز آموزش‌های مهارتی به 204 نفر از این افراد در سطح استان ارائه شده است.

وی با تاکید بر اینکه امسال نیز آموزش‌های مهارتی به 156 نفر از اتباع بیگانه در سطح استان ارائه شده است، افزود: افزایش سطح مهارت اتباع خارجه عراقی و افغانی و اشتغال‌زایی برای آنها به عنوان مهم‌ترین هدف ارائه آموزش‌های مهارتی به افراد است.

انتهای پیام/63004/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول