اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین:

3 درصد حامیان ایتام قزوین را سادات تشکیل می‌دهند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین گفت: 572 نفر از حامیان ایتام را سادات تشکیل می‌دهند که 3 درصد حامیان ایتام این استان را شامل می‌شوند.

3 درصد حامیان ایتام قزوین را سادات تشکیل می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هدایت صفری در همایش تجلیل از حامیان سادات که ظهر امروز در کمیته امداد امام خمینی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد:‌ این نهاد که در نخستین روزهای انقلاب به دست امام راحل تأسیس شد در دو عرصه فعالیت دارد.

وی افزود: این نهاد وظیفه مدیریت حمایت از انسان‌های ضعیف و تربیت و احیای سنت‌های حسنه اسلامی را بر عهده دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین اضافه کرد:‌ این نهاد را امام راحل بنیان‌گذاری کردند و امروز این شجره طیبه با منویات رهبر معظم انقلاب، همدلی‌هایی که در جامعه رخ می‌دهد و کمک‌های آحاد مردم مصداق پیدا کرده است.

صفری اضافه کرد: امروز میوه‌های کمیته امداد شیرین و آرامش‌بخش شده و ریشه‌های آن عمیق و گسترده است.

این مسئول تصریح کرد: کمیته امداد یک الگوی خوب مدیریت حمایتی برای جامعه هدف در داخل کشور و بسیاری از کشورهای اسلامی که متأثر از این نگاه فعالیت دارند، است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین اظهار کرد: این نگاه مختص نظام ولایی است زیرا اعتقاد داریم که انفاق یکی از ویژگی‌های بارز نظام ولایی به شمار می‌رود و پاسخگوی فطرت سلیم انسانی بوده و پیام دینی و اجتماعی دارد.

صفری ادامه داد: بنابراین کمیته امداد از یکسو به ولایت متصل بوده و از سوی دیگر به مردم اتصال دارد و به عنوان یک نهاد غیردولتی تحت مدیریت عالی ولی‌فقیه زمان فعالیت می‌کند.

این مسئول اظهار کرد: کمیته امداد توانسته خود را به دریای بیکران مردم پیوند بزند و بین اغنیا و فقرا حلقه واسطه باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین اضافه کرد: این نهاد مقدس سفره‌ای پهن کرده که به واسطه آن هم فقرا نیازشان را از آن تأمین کنند هم اغنیا با تأمین نیازهای فقرا در روز قیامت از نعمت‌های پروردگار متعال سیراب شوند.

صفری با اشاره به آیات قرآن در خصوص داشتن زندگی پاک خاطرنشان کرد: به فرمایش قرآن کریم اگر بخواهیم زندگی پاکی داشته باشیم باید اعمال صالح انجام دهیم زیرا حیات پاکیزه میوه شیرین عمل صالح است.

این مسئول تصریح کرد: دامنه عمل صالح نیز گسترده است و دست‌گیری از نیازمندان یکی از آن‌ها به شمار می‌رود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین با اشاره به اینکه کمیته امداد مبنای فعالیت‌های خود را توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش قرار داده است، گفت: این نهاد مقدس سعی دارد با ایجاد اشتغال، آموزش مهارت‌های مختلف و افزایش سطح فرهنگی خانواده‌های زیرپوشش آنها را توانمند کند.

صفری افزود: با مجموعه فعالیت‌هایی که کمیته امداد انجام می‌دهد، نیاز نیست خانواده‌های زیرپوشش این نهاد مقدس تا پایان عمر مستمری‌بگیر این نهاد باشند بلکه باید با به‌کارگیری ظرفیت‌های بالقوه خود بتوانند از بدنه کمیته امداد خارج شده و به درآمدزایی برسند.

این مسئول اضافه کرد:‌ در دو سال گذشته بیش از هشت هزار شغل ایجاد شده و در سه سال گذشته 5 هزار و 500 نفر از افراد زیرپوشش این نهاد مقدس خودکفا شده و از بدنه کمیته امداد خارج شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین با اشاره به تعداد ایتام ادامه داد: در حال حاضر 2 هزار و 307 یتیم در سطح استان زیرپوشش این نهاد مقدس قرار دارند که از حمایت‌های مالی 19 هزار و 85 حامی برخوردار هستند.

صفری با اشاره به اینکه 572 نفر از حامیان ایتام استان را سادات تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: 116 نفر از خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد استان قزوین نیز سادات هستند که 47 نفر از آن‌ها از نعمت هر دو والدین بی‌بهره‌اند.

این مسئول اضافه کرد: همچنین از این تعداد 25 نفر در لیست بیماران خاص و صعب‌العلاج قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم اضافه کرد: حامیان سادات کمک‌های قابل توجهی به افراد زیرپوشش این نهاد می‌کنند و امیدواریم این افراد علاوه بر این کمک‌ها سفیرهای خوبی برای این نهاد مقدس باشند.

صفری گفت: حامیان سادات می‌توانند در تبیین و تبلیغ حمایت از ایتام و بیماران خاص بین مردم جامعه کمک شایانی به کمیته امداد کنند.

انتهای پیام/77010/ز40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول