اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

رشد 62 درصدی حمایت حامیان به ایتام کهگیلویه و بویراحمدی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان از رشد 62 درصدی کمک حامیان ایتام به ایتام تحت تکفل خود در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

رشد 62 درصدی حمایت حامیان به ایتام کهگیلویه و بویراحمدی

محمد نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: در طرح اکرام ایتام حامیان نیکوکار با ثبت‌‌نام و قبول کفالت ایتام، سرپرستی یک یا چند یتیم تحت حمایت کمیته امداد را بر عهده می‌گیرند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یتیم‌نوازی یک سنت حسنه و از تأکیدات پیامبر اسلام (ص) است، بیان کرد: پیامبر اسلام و ائمه اطهار همواره به یتیم‌نوازی اهتمام داشتند و این نهاد حمایتی با تأسی از آن‌ها به این امر مهم توجه ویژه دارد.

نظری با بیان اینکه در حال حاضر پنج هزار و 395 یتیم زیر پوشش کمیته امداد هستند که دو هزار و 768 نفر از این تعداد زیر 18 سال سن دارند اظهار داشت: چهار هزار و 875 حامی سرپرستی ایتام کمیته امداد را برعهده دارند و 85 یتیم زیر 18 سال بدون حامی در استان وجود دارد.

این مسئول میزان کمک حامیان به ایتام تحت تکفل را در شش ماهه اول سال جاری 9 میلیارد و 820 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 62 درصد افزایش یافته است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: هدف اصلی طرح اکرام ایتام برآورده کردن نیازهای اساسی نیازمندان و ایتام توسط این نهاد حمایتی و با همکاری حامیان است تا جامعه هدف به توانمندی کامل برسند و از چرخه حمایتی خارج شوند و درآمدی برای خود داشته باشند.

وی، سرانه پرداختی به هر حامی را 600 هزار ریال عنوان کرد و گفت: تلاش ما این است که با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی شاهد حامی‌دار شدن تمامی ایتام زیر 18 سال و افزایش سرانه کمک‌های حامیان به ایتام باشیم.

نظری با بیان اینکه حامیان ایتام همکاری خوبی با کمیته امداد دارند، اظهار داشت: حامیان علاوه بر کمک‌های ماهیانه، در سرفصل‌های دیگر از جمله تأمین جهیزیه، خدمات عمرانی و فرهنگی نیز همواره یاریگر کمیته امداد هستند.

وی در پایان با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها، گفت: با توجه به آغاز سال تحصیلی و برگزاری جشن عاطفه‌ها در این روزها خواستار حضور پررنگ همه خیرین و متمکنین نیکوکار و همکاری سایر ادارات در راه یاری ایتام و سایر نیازمندان هستیم.

انتهای پیام/82011/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول