اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ارشاد بافت عنوان کرد

اختصاص کانون فرهنگی هنری مساجد به روستاهای بالای هزار خانوار

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافت گفت: آمادگی داریم که به روستاهای بالای یک‌هزار نفر جمعیت کانون فرهنگی مساجد اختصاص دهیم و به آنها تا حد توان کمک کنیم تا فعالیت کنند.

اختصاص کانون فرهنگی هنری مساجد به روستاهای بالای هزار خانوار

به گزارش خبرگزاری فارس از بافت، فرهاد آراسته بخشدار مرکزی بافت ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی روستایی این شهرستان اظهار داشت: با رویکرد جدیدی که بیان شده است، نباید روستاها چیزی از شهر کم داشته باشند.

وی افزود: اداره اوقاف شهرستان بافت باید یک هماهنگی بین هیئت امنا مساجد ایجاد کند تا در صورت رفتن روحانی به روستا ملزومات ماندن روحانی را فراهم کنند.

آراسته با بیان اینکه تمام اعیاد ما باید مانند شعبانیه دیده شوند و برای آنها مراسم برگزار شود، تصریح کرد: برای عید قربان در روستاهای پرجمعیتی مانند آهوئیه، چغارچوئیه و چشمه سبز جشن برگزار شد.

وی بیان کرد: دهیاری‌ها مقداری بودجه فرهنگی دارند و از وظایفشان است که در راستای ترویج فرهنگ اسلامی کار انجام دهند و ما تا جایی که بتوانیم برای روحانیونی که در ماه محرم به روستاها تشریف بیاورند، تدارک می‌بینیم تا ناراضی نباشند.

علی سیف‌الدینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافت نیز در این نشست گفت: ما در روستاهای شهرستان بافت 18 کانون فرهنگی و هنری داریم و از مدیر مسئولان آنها تشکر می‌کنم که بدون هیچ چشم‌داشتی به ما کمک می‌کنند.

وی افزود: آمادگی داریم که به روستاهای بالای یک‌هزار نفر جمعیت کانون فرهنگی مساجد اختصاص دهیم و به آنها تا حد توان کمک کنیم تا فعالیت کنند.

سیف‌الدینی تصریح کرد: اگر بخشداری و دهیاری‌ها به ما کمک و مقداری هزینه کنند ما گروهی را به صورت سیار دعوت می‌کنیم و به روستاها به صورت دوره‌ای می‌فرستیم تا مردم استفاده ببرند.

وی از اداره اوقاف خواست تا هئیت امنا مساجد روستاها را ساماندهی کنند تا مشکلی برای روحانی موقت پیش نیاید.

انتهای پیام/80024/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول