اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مرکزی:

فرهنگ ترافیک در نظم و آرامش اجتماعی نقش مهمی دارد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی بر لزوم توجه همه شهروندان به فرهنگ ترافیک تاکید کرد و گفت: فرهنگ ترافیک در نظم و آرامش اجتماعی نقش مهمی ایفا می‌کند.

فرهنگ ترافیک در نظم و آرامش اجتماعی نقش مهمی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ابوالقاسم نصراللهی ظهر امروز در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی اظهار داشت: فرهنگ ترافیک نه برای یک قشر خاص بلکه برای همه شهروندان است و همه باید به قوانین راهنمایی و رانندگی و ترافیکی احترام بگذارند.

وی تصریح کرد: بدون توجه به قوانین ترافیکی شاهد بی نظمی در سطح جامعه و هرج و مرج خواهیم بود که این ممکن است مشکلاتی را در جامعه ایجاد کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه ارتقاء فرهنگ ترافیکی از سرمایه‌های مهم و ارزشمند اجتماعی است، تاکید کرد: عدم توجه به قوانین ترافیکی ممکن است این سرمایه را از بین برده و هزینه‌های بسیاری را به جامعه و افراد تحمیل کند.

نصراللهی  بر لزوم آشنایی شهروندان با قوانین ترافیکی تاکید کرد و گفت: عابران پیاده نباید تصور کنند چون سوار بر وسایل نقلیه نیستند می‌توانند به راحتی از خیابان‌ها عبور کنند، چرا که هم اکنون بیش از 40 درصد تصادفات استان مربوط به عابران پیاده است و این نشان دهنده نقش و جایگاه عابرین پیاده در کاهش تصادفات است.

وی افزود: در این راستا فرهنگ‌سازی و اجرای پروژه‌های عمرانی شهری و جاده‌ای می‌تواند نقش بسیار موثری در کاهش تصادفات داشته باشد که باید به آن توجه لازم صورت گیرد.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی نیز با اشاره به تصویب سند ارتقاء فرهنگ ترافیک استان اظهار داشت: تدوین و تصویب این سند از ضروریات مهم ترافیک استان بود که امید می‌رود با تصویب آن شاهد کاهش مشکلات ترافیکی در سطح محورها و جاده‌ها باشیم.

غلامرضا فتح‌آبادی گفت: شورای توسعه و برنامه‌ریزی و همچنین شورای فرهنگ عمومی استان نیز باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به تصویب این سند اقدام کند تا هر چه سریع‌تر شاهد اجرای این سند و برکات حاصل از آن باشیم.

وی کنترل 25 درصدی حوادث و تخلفات ترافیکی، ارتقاء انضباط اجتماعی، بهبود مدیریت سخت افزاری و نرم افزاری، نهادینه کردن فرهنگ قانون‌مداری و اعمال سیاست جامع و هماهنگی ترافیکی در استان را از مهم‌ترین اهداف این سند عنوان کرد و ادامه داد: در این سند اجرای 850 عنوان برنامه در دستور کار قرار گرفته که 46 دستگاه اجرایی نسبت به اجرای این برنامه‌ها مسئولیت دارند.

به گفته وی برای اجرای این سند چهار کمیته تخصصی فرهنگی و هنری، آموزش، تبلیغات و نظارت فعال شده است.

انتهای پیام/87004/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول