اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

اشاعه فرهنگ صحیح ترافیک وظیفه همگانی است

معاون ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: پیام‌رسانی و اشاعه فرهنگ صحیح ترافیک وظیفه همگانی است.

اشاعه فرهنگ صحیح ترافیک وظیفه همگانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، منصور کیایی صبح امروز در مراسم توزیع کلاه ایمنی بین موتورسواران روستاهای شهر لالجین همدان‌ اظهار داشت: همه مردم باید پیام‌رسان و اشاعه‌دهنده فرهنگ صحیح ترافیک باشند.

وی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به سبزپوشان نیروی انتظامی و پلیس راهور از زحمات و تلاش  آنان در نظارت و کنترل امور ترافیکی قدردانی کرد.

معاون ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: طبق بررسی‌های انجام شده در بدنه تلفات و فوتی‌های تصادفات درصد قابل توجهی به موتورسیکلت‌سواران اختصاص دارد بنابراین باید تلاش همه‌جانبه‌ای را نیز در خصوص ارتقاء سطح فرهنگ استفاده از این وسیله نقلیه داشته باشیم .

وی با اشاره به اهمیت نجات حتی یک نفر از مرگ تصریح کرد: درست است مسئولین امر باید پاسخگوی علل تصادفات باشند ولی ریشه اصلی این تصادفات به فرد با هر علت و انگیزه‌ای که باشد برمی‌گردد .

کیایی اضافه کرد: باید بحث آموزش باعث یادگیری و تغییر رفتار ترافیکی شود تغییر رفتارها نیز تبدیل به هنجار و تکرار هنجارها عادت درست راندن وسائط نقلیه را در پی خواهد داشت و این همان نهادینه شدن فرهنگ صحیح رانندگی در جامعه است.

وی ضمن قدردانی از مدیرکل و مسوولین حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان خواستار مشارکت همه موتورسواران حاضر در پیام‌رسانی و اشاعه فرهنگ ترافیک شد.

در ادامه مراسم رئیس پلیس راه استان همدان نیز با ایراد سخنانی برقراری امنیت را ناشی از پشتیبانی مردم از نیروی انتظامی دانست و گفت: رعایت نکات ایمنی باید به عنوان یک ارزش از درون خانواده‌ها آغاز شود.

محمد خیری علل وقوع حوادث را بیشتر بکارگیری نامطلوب شور و هیجانات جوانی، ناآگاهی و ناهنجاری رفتاری اعلام کرد و افزود : توصیه به رعایت قوانین نیز مصداق امر به معروف و نهی از منکر است و خوب است که ما در رابطه با  رعایت نکات ایمنی به عنوان امر به معروف عمل کنیم.

در پایان این مراسم از سوی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان تعداد 150 عدد کلاه ایمنی مخصوص راکبین موتورسوار بین دارندگان این وسیله نقلیه که در مسیرهای روستایی تردد دارند توزیع شد.

انتهای پیام/89002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول