اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور فنی استانداری همدان خبر داد

فرهنگ‌سازی عامل اساسی در روان‌سازی ترافیک شهری

مدیرکل دفتر امور فنی استانداری همدان گفت: فرهنگ‌سازی و ارتقاء آگاهی جامعه از امور ترافیکی در ساماندهی و روان‌سازی ترافیک شهری بسیار مؤثر است.

فرهنگ‌سازی عامل اساسی در روان‌سازی ترافیک شهری

عزیز یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه امسال جلسات مستمری برای هماهنگی امور ترافیکی استان تشکیل شده است اظهار داشت: ساماندهی امور ترافیکی یکی از ضروریات زندگی شهرنشینی است.

وی ادامه داد: معضل روانسازی، ایمن‌سازی و هماهنگی برای تردد سهل و آسان خودروها با آرامش، یکی از دغدغه‌های اصلی شورای هماهنگی ترافیک استان است.

دبیر شورای ترافیک استان به مهمترین فعالیت‌های شورای ترافیک اشاره کرد و یادآور شد: در دو بخش حوزه ترافیکی در درون‌شهری و برون‌شهری رفع نقاط حادثه‌خیز، روانسازی و اصلاح محل‌های تردد خودروها را انجام دادیم. 

وی ابراز داشت: اعلام و ابلاغ و به کارگیری ابزار لازم برای روانسازی ترافیکی، فرهنگسازی در جامعه باری ارتقاء سطح آگاهی شهروندان از نوع رانندگی و تردد در خیابان‌ها از طریق رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی را انجام دادیم.

یوسفی یکی از عوامل مؤثر در مدیریت شهری را توجه به نیازهای حال و آینده ترافیکی دانست و بیان داشت: رفع مشکلات ترافیکی حال و برنامه‌ریزی دقیق برای ساماندهی امور ترافیکی شهرها در آینده از مهمترین برنامه‌های شورای ترافیک استان است.

وی با بیان اینکه برای ساماندهی امور ترافیکی به تهیه طرح‌ها و برنامه‌های توسعه شهری نیاز داریم خاطرنشان کرد: بهترین راهکار برای ساماندهی امور ترافیکی برنامه‌ریزی برای طرح‌های جامع ترافیکی و تفصیلی شهرها است. 

مدیرکل دفتر امور فنی استانداری همدان افزود: پیگیری و تشکیل سازمان‌های مرتبط با حمل و نقل در راستای ساماندهی امور ترافیکی شهری می‌تواند در پیشبرد برنامه‌های ترافیکی مؤثر واقع شود.

وی با بیان اینکه اعضای شورای ترافیک استان از مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین بازدید داشتند اذعان کرد: یک خودروی ایمن در بحث ترافیکی به تسهیل تردد و آسایش مردم کمک می‌کند و باید با فرهنگسازی مردم را به سمت استفاده از معاینه فنی خودروها سوق داد.

یوسفی گفت: سطح معابر، نوع آسفالت و دست‌اندازها و چاله‌ها نیز در ایجاد ترافیک مؤثر هستند و برای این بخش‌ها نیز در شورای ترافیک استان تصمیم‌گیری می‌شود.

وی ابراز داشت: احداث پارکینگ‌ها، پارکینگ واحدهای مسکونی و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی نیز در روانسازی ترافیک شهری نقش بسیار مؤثری دارند. 

انتهای پیام/89019/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول