اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی قزوین خبر داد

آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم در قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: فردا طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان این استان همزمان با سراسر کشور آغاز می‌شود.

آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم در قزوین

حسین افشار مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: فردا طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا شش سال همزمان با سراسر کشور در پایگاه‌های سنجش بینایی استان قزوین آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح پیشگیری از تنبلی چشم از اول آبان تا پایان آذر به مدت دو ماه در استان قزوین برگزار می‌شود، یادآور شد: این طرح در همه استان‌ها به صورت همزمان اجرا می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: در طرح یاد شده کودکان سه تا شش سال در پایگاه‌های سنجش بینایی از سوی مربیان با دستگاه‌های غربالگری با هدف پیشگیری از تنبلی چشم معاینه می‌شوند.

افشار مقدم با بیان اینکه مربیان در پایگاه‌های سنجش بینایی فقط صحت سلامتی چشم کودکان را تأیید می‌کنند، ابراز داشت: این مربیان کودکانی که در این مرحله مشکوک به تنبلی چشم باشند به مرحله دوم معاینه چشم ارجاع می‌دهند.

150 پایگاه سنجش بینایی در قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه 150 پایگاه سنجش بینایی به مدت دو ماه در اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در این استان دایر می‌شود، بیان کرد: مربیان در این پایگاه‌ها مراحل معاینه چشم کودکان سه تا شش سال را انجام می‌دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه تیم سیار سنجش بینایی در مدت اجرای طرح یاد شده راه‌اندازی و فعال می‌شود، اظهار داشت: مربیان آموزش دیده در این تیم به صورت سیار به روستاها دوردست می‌روند تا چشم کودکان روستایی را معاینه کنند.

افشار مقدم با بیان اینکه مسئولان دهیار و بهداشت درمانی در روستاها با این نهاد در اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم همکاری می‌کنند، ابراز داشت: آنان آمار تعداد بچه‌های روستایی را به این اداره کل اطلاع‌رسانی می‌کنند تا تیم سیار معاینه سنجش بینایی با هدف اجرای طرح یاد شده به روستاها مراجعه کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: این طرح در همه روستاهای صعب‌العبور استان قزوین از جمله الموت نیز اجرا می‌شود تا کودکان این روستاها زیر پوشش این طرح قرار ‌گیرند.

افشار مقدم با بیان اینکه پایگاه سنجش بینایی استان قزوین در مهدهای کودک‌، آمادگی‌ها و مدارس پیش‌دبستانی مستقرند، یادآور شد: بیشتر این پایگاه‌ها در این مکان‌ها دایر شده است.

این مسئول با بیان اینکه در خانه‌های بهداشت نیز این پایگاه‌‌ها دایر شده است، ادامه داد: همچنین برخی از نهادها فضایی را برای اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در اختیار اداره کل بهزیستی قرار دادند تا این اداره کل معاینات چشم کودکان سه تا شش سال را در این فضا‌ها انجام دهند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین نصب بنر در سر درب پایگاه‌های سنجش بینایی و توزیع بروشور با ذکر آدرس پایگاه‌ها را از جمله اقدامات اطلاع‌رسانی اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم به مردم عنوان کرد.

این مسئول با بیان اینکه از دو سال گذشته پایگاه‌های دایمی سنجش بینایی با هدف پیشگیری از تنبلی چشم راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: کودکانی که از اجرای طرح یاد شده جامانده باشند می‌توانند برای معاینه چشم کودکان به این پایگاه‌ها مراجعه کنند.

انتهای پیام/77009/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول