اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان خبر داد

رشد 112 درصدی صادرات همدان در 6 ماه سال جاری

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: در 6 ماه نخست سال جاری صادرات استان با رشد 112 درصدی روبرو بوده است.

رشد 112 درصدی صادرات همدان در 6 ماه سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سعید سیاری صبح امروز در مراسم روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان با بیان اینکه رشد صادرات استان در نیمه نخست سال جاری 112 درصد بوده است، اظهار داشت: رشد صادراتی استان چشمگیر و قابل توجه بوده و تحقق این عدد با کمک بخش خصوصی و همکاری دستگاه‌های متولی بوده است.

وی ادامه داد: سیمان، کشمش، مواد صنعتی، سیب زمینی، سفال و صنایع دستی بیشترین رقم صادراتی را به خود اختصاص دادند و باید در راستای توسعه کمی چند برابری صادرات استان ظرفیت‌ها را شناسایی و در مسیر توسعه حرکت کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به اینکه مدیریت اقتصادی کشور باید به سمت مالیات برود، تصریح کرد: در یک فرآیند طولانی مواد معدنی مانند نفت و گاز ارزش اقتصادی خود را از دست می‌دهند و مواد شیمیایی و صنعتی مانند پلیمرها جایگزین می‌شوند.

وی اضافه کرد: رشد اقتصادی بیش از هفت درصدی بعد از جنگ دوم جهانی در اروپای غربی و بعدها در ژاپن و در دهه 80 میلادی در آسیای جنوب شرقی و در دو دهه اخیر نیز در هندوستان، چین و برزیل نشان داد که رشد اقتصادی با توسعه صادرات میسر می‌شود.

سیاری ابراز داشت: افزایش و توسعه صادرات بدون بهبود فضای کسب و کار امکان‌پذیر نیست و باید به این امر توجه بیشتری شود.

وی قوانین پولی، اقتصادی و کار را برای افزایش صادرات کافی ندانست و افزود: باید برای رشد صادرات فضای پیش‌برنده را در اقتصاد کشور اعمال کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ایران را از نظر ژئوپولتیک منحصر به فرد دانست و گفت: منابع غنی معادن و نفت، نیروی انسانی کارآمد و یک کشور با قدمت، سالم و فرهنگی باید الگوی توسعه اسلامی باشد که در حال حاضر در کشور چنین شرایطی فراهم است.

وی اذعان کرد: اتاق بازرگانی در اروپا سابقه 400 ساله دارد و این تجربه که در کشور ایجاد شده را باید تقویت و حمایت کرد.

انتهای پیام/89019/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول