اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تبریز

نوزدهمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی آغاز به کار کرد

نوزدهمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور با محوریت حماسه اقتصادی بسترساز افزایش صادرات غیرنفتی با سرانه 2 هزار دلار تا پایان برنامه پنجم در اتاق بازرگانی تبریز آغاز به کار کرد.

نوزدهمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در نوزدهمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور صاحبان صنایع، اندیشمندان، اقتصاددانان، تجار، دانشگاهیان و مسئولان ملی و محلی به مدت دو روز حضور دارند.

این همایش توسط اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تبریز و با همکاری استانداری آذربایجان شرقی، سازمان بازرگانی و دانشگاه‌های تبریز برگزار می‌شود.

چه باید کرد تا صادرات غیرنفتی با تامین نیازهای ارزی کشور به گونه‌ای عمل کند که نفت را از بودجه سالیانه حذف و ضمن تحول در صنایع نفت و گاز از خام فروشی به فروش فرآورده‌های با ارزش افزوده بیشتر (مصون از تحریم‌های نفتی) روی آورده و درآمدهای این حوزه را در صندوق توسعه ملی ذخیره کند، افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی کلیه ساختارهای اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و چگونه با حمایت از تولید ملی با اصلاح ساختارهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پول ملی ارزش خود را باز یابد و برنامه پنجم توسعه در یک فرآیند متوازن عملیاتی شود از محورهای این همایش اعلام شده است.

چه باید کرد تا صادرات غیرنفتی کشور به بازارهای جدید (که از تحریم‌ها متاثر نشدند) در آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا هدایت شده و توازن بازرگانی را به نفع ایران گرداند به عنوان یکی دیگر از محورهای این همایش است.

در این همایش همچنین بررسی و راهکار فرش و صنایع دستی که یکی از یادگار‌ها و یادمان‌های تمدن فرهنگی ایران که در گستره جهانی حضور داشته و از قرن 15 به بعد در ارز‌آوری و اشتغال موثر بوده است نقش خود را باز یابد یکی دیگر از محورهای مهم همایش توسعه صادرات غیرنفتی کشور در تبریز است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ‌آذربایجان ‌شرقی در حاشیه گشایش نوزدهمین همایش ملی صادرات غیرنفتی با اعلام اینکه باید تلاش کنیم استان آذربایجان شرقی در امر صادرات در کشور جایگاه شاخص خود را حفظ کرده و ارتقا یابد، خاطرنشان کرد: تلاش برای رسیدن به اهداف چشم‌انداز 20 ساله و ایجاد ظرفیت‌های جدید برای توسعه صادرات غیرنفتی همواره از جمله راهبردهای بلندمدت کشور در عرصه اقتصاد در طول سال‌های اخیر بوده است.

عظمایی افزود: تحقق رشد صادرات غیرنفتی بدون حضور بخش خصوصی میسر نیست و دولت باید به عنوان حمایت‌کننده بخش خصوصی عمل کند.

وی ادامه داد: توسعه صادرات غیرنفتی در استان می‌تواند نقش بسزایی در اشتغال و توسعه همه‌جانبه منطقه به همراه داشته و این امر با توجه به برنامه‌های دولت و محوریت صادرات می‌تواند نوید‌بخش شکوفایی فزاینده اقتصادی منطقه باشد.

انتهای پیام/60002/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول