اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

نظام آراستگی از ضروریات فرهنگ دینی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: نظام آراستگی از ضروریات فرهنگ دینی است.

نظام آراستگی از ضروریات فرهنگ دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان، حجت‌الاسلام اذن‌الله خدایی در جلسه پرسنل این اداره کل اظهار داشت: نظام آراستگی از اهمیت خاصی در فرهنگ دینی برخوردار است و دین مقدس اسلام به پاکیزگی جسمی و ذهنی و محیط اطراف توجه جدی نشان داده است.

وی با بیان اینکه ریشه پاکیزگی و نظم از اندیشه‌های انسان سرچشمه می‌گیرد، گفت: ائمه اطهار (ع) و به ویژه پیامبر عظیم‌الشان اسلام توجه و تاکیدات بسیار مهمی بر نظم و آراستگی درونی و ظاهری انسانها داشته‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: آراستگی درونی و ظاهری در مسائل عبادی هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید به آن توجه جدی شود.

این مسئول با اشاره به اینکه خدمت به خلق از اهمیت ویژه‌ای در دین مبین اسلام برخوردار است، تصریح کرد: ائمه اطهار (ع) و رسول خدا (ص) به تکریم مردم و خدمت به آنان تاکیدات فراوان داشته‌اند و شایسته است در نظام اداری ما هم با جدیت توصیه‌های این بزرگان سرلوحه کارمان باشد.

خدایی اضافه کرد: اندیشه انسان باید با علم و حکمت همراه باشد تا بتواند به درجات کامل سعادت و ترقی دست یابد.

وی با اشاره به روایتی از امام حسین (ع) متذکر شد: ادب آراستگی مرد است و انسان همیشه زبانش از افکارش سرچشمه می‌گیرد و آراستگی باید در فکر، گفتار و رفتار انسان جاری باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اذعان داشت: از اخلاق انبیا نظافت است و توجه به این امر مهم در کلیه شئون زندگی لازم و ضروری است و حفظ ظاهر وظیفه دینی ماست.

انتهای پیام/2308/ن/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول