اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف آشنایی با مباحث تخصصی نشاط اجتماعی

همایش تخصصی نشاط اجتماعی در اراک برگزار شد

همایش تخصصی نشاط اجتماعی با هدف شناخت و آشنایی با مباحث تخصصی و نظری نشاط در اراک برگزار شد.

همایش تخصصی نشاط اجتماعی در اراک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، همایش تخصصی نشاط اجتماعی ویژه مدیران دستگاه‌ها، اساتید دانشگاهی، کارشناسان تخصصی و دانشجویان ظهر امروز با حضور رئیس انجمن مددکاری ایران، معاون پیشگیری سازمان بهزیستی و مدیران کل دفاتر معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی در فرهنگسرای شهرداری اراک برگزار شد.

دبیر همایش علمی تخصصی نشاط اجتماعی اظهار کرد: کارشناسان حوزه سلامت اجتماعی همواره بر اهمیت شادکامی تاکید داشته و نشاط و شادکامی را یکی از علل ارتقای سلامت روان افراد جامعه می‌دانند.

دکتر کیانوش امینی افزود: شاد بودن یک امر اکتسابی و ضروری بوده و برای اینکه مردم جامعه احساس شادی داشته باشند نیاز به برنامه‌ریزی دقیق است.

کارشناس مسئول امور آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: در جامعه ما که برای از دست دادن یک عزیز یکسال عزاداری می‌کنند و تنها برای تولد و به دست آوردن فرزند یک هفته شاد هستند به تدوین یک مدل عملی برای شادی اجتماعی نیاز است.

وی اظهار کرد: انسان در جامعه امروز نیازمند شادی و نشاط همگانی است و برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا‌کنون به نتیجه مطلوب برای ایجاد نشاط و شادکامی در جامعه و افراد نرسیده است.

دبیر همایش علمی تخصصی نشاط اجتماعی با بیان اینکه براساس نظر‌سنجی‌های معتبر سازمان ملل کشورهای حوزه اسکاندیناوی اعم از دانمارک، نروژ، سوئیس، هلند، اتریش، استرالیا و ... از شادترین کشورها هستند، خاطرنشان کرد: در این رده‌بندی کشور ترکیه در رده 77، آذربایجان در رده 116 و ایران در رده 115 قرار دارد.

کارشناس مسئول امور آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان مرکزی با تاکید بر اینکه افراد شاد می‌توانند برای جامعه موثر باشند، تصریح کرد: شادی و نشاط در سلامت، پویایی و تحرک جامعه نقشی خطیر و با اهمیت دارد و افراد شاد در پویایی و نشاط جامعه نقش مهمی دارند.

امینی با تشریح روند برگزاری این همایش افزود: ایده و طرح اولیه برگزاری این همایش به دو سال پیش برمی‌گردد و در جلسات کمیته علمی مقرر شده این همایش ابتدا با بررسی و بیان مباحث تخصصی نشاط اجتماعی از دیدگاه اساتید دانشگاهی برگزار شود تا زمینه همایش‌های کاربردی و گسترده فراهم گردد.

اتنهای پیام/87002/ز30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول