اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار جم:

جشن‌های زیر سایه خورشید الگوی مذهبی مناسبی برای نشاط اجتماعی است

فرماندار جم گفت: جشن‌های زیر سایه خورشید الگوی مذهبی مناسبی را برای نشاط سالم معرفی می‌کند.

جشن‌های زیر سایه خورشید الگوی مذهبی مناسبی برای نشاط اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، مراسم جشن زیر سایه خورشید شامگاه یکشنبه با حضور خادمین حرم رضوی و مردم ولایت‌مدار شهرستان جم در آستانه میلاد امام رئوف با حضور چشمگیر مردم در مصلای نماز جمعه برگزار شد.

فرماندار جم در این مراسم ضمن تبریک دهه کرامت بر ترویج فرهنگ ولایت‌مداری در دهه کرامت تاکید کرد و اظهار داشت: اکنون که دشمنان در قالب جنگ نرم اعتقادات و باورهای جوانان ما را نشانه رفته‌اند توجه به نهادینه‌ کردن مبانی دین و تقویت باورهای مذهبی نسل جدید ضروری است.

عبدالرسول زارع با اشاره به این که جشن‌های زیر سایه خورشید الگوی مذهبی مناسبی را برای نشاط سالم معرفی می‌کند، تصریح کرد: این جشن‌ها یکی از عرصه‌های مهم هویت‌یابی جوانان در زمینه معرفت به ولایت است.

وی دهه کرامت را دهه بیان ارادت مردم به امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) ذکر کرد و گفت: از متولیان برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید در استان و شهرستان‌ها تقدیر می‌کنیم چرا که شهرهایمان با وجود نعمت ائمه در امان هستند.

فرماندار جم افزود: سفرهای خادمان آستان قدس رضوی به شهرهای مختلف، در ترویج فرهنگ اسلامی و نیز بالارفتن پرچم ایران و ولایت فقیه در جهان تاثیر به‌سزایی داشته و بر روح و روان مسلمانان و مردم دنیا اثر دارند.

در ادامه محمد ظریف یکی از خادمان حرم امام رضا(ع) نیز به تشریح سبک زندگی امام رضا(ع) پرداخت و خاطراتی نیز برای مردم بازگو کرد.

خادم امام رضا(ع) اظهار داشت: برگزاری سلسله جشن‌های متعدد معنوی زمینه‌ساز تعمیق فرهنگ رضوی در جامعه است.

وی با تشریح اهمیت این جشن‌ها در تبیین اندیشه‌های ائمه اطهار(ع) به‌ویژه امام هشتم(ع) گفت: برگزاری جشن‌های ملی و مذهبی زیر سایه خورشید باعث تعمیق فرهنگ رضوی شده و جوانان با مشارکت در برگزاری چنین جشن‌هایی بیش از پیش با اندیشه‌ها و سیره ائمه اطهار(ع) به‌ویژه امام رضا(ع) آشنا می‌شوند.

این خادم رضوی خاطرنشان کرد: بی شک آشنایی با فکر و اندیشه ائمه معصوم (ع) تاثیر به‌سزایی در زندگی شخصی و اجتماعی جوانان دارد و آنان با تاسی و تبعیت از آموزه‌های کاربردی دین مبین اسلام و فرموده‌های امامان معصوم و به‌کارگیری آن در زندگی روزمره موفق‌تر خواهند بود.

در ادامه دو نفر از مداحان اهل بیت(ع) شهرستان جم نیز با مدیحه‌سرایی حال هوای خاصی به مراسم بخشیدند.

لازم به ذکر است در ابتدای ورود، خادمین حرم رضوی به شهرستان جم از بیمارت عیادت کردند و سپس به دیدار خانواده معظم شهدا رفتند.

انتهای پیام/2451/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول