اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی:

اجتماعی‌شدن مددجویان مهم‌ترین اصل در مراکز توانبخشی است

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: مهم‌ترین اصلی که باید در مراکز توانبخشی در اولویت کاری قرار داده شود، اجتماعی‌شدن مددجویان و برگشت آنها به خانواده‌ است.

اجتماعی‌شدن مددجویان مهم‌ترین اصل در مراکز توانبخشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد‌حسن اکبری‌مطلق ظهر امروز در جشنی که به مناسبت هفته سلامت روان در سالن اجتماعات بهزیستی بیرجند برگزار شد با تبریک ولادت امام هادی(ع) و دهه ولایت اظهار داشت: بهداشت روانی فقط نداشتن بیماری یا عقب ماندگی نیست بنابراین کسی که احساس ناراحتی نکند از نظر روانی سالم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تمامی کارکنان و پرسنل بهزیستی به عنوان مددکار ابتدا باید تلاش کنند تا شاخصه‌های سلامت روان که نیاز است در وجود هر انسانی باشد را در خود تقویت کنند.

سازمان بهزیستی رابط بیمارستان، خانواده و اجتماع

مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی در ارتباط با نقش سازمان بهزیستی در ارائه خدمات به بیماران روان گفت: سازمان بهزیستی رابطی بین بیمارستان و محیط خانواده یا اجتماع است.

اکبری‌مطلق اذعان داشت: کار بهزیستی درمان نیست و این ادعا را هم نداریم که بتوانیم بیماران را به طور کامل درمان کنیم.

وی اضافه کرد: سازمان بهزیستی با وجود مراکز توانبخشی و مراقبتی خدمات مورد نیاز را به مددجویان ارائه می‌دهد.

مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی خطاب به دست‌اندرکاران حوزه بهزیستی، تصریح کرد: تمامی دست‌اندرکاران در مراکز خصوصی و عمومی باید این نکته را بدانند که مهم‌ترین اصلی که باید در مراکز توانبخشی بیماران روانی‌ مزمن در اولویت کاری قرار داده شود، اجتماعی شدن مددجویان و برگشت آنها به خانواده‌ها است.

اکبری‌مطلق افزود: همچنین خانواده‌ها باید مدنظر داشته باشند که اگر فرزندی از آنها قدری دچار اختلالات روانی شده و از این موضوع رنج می‌برد او را پذیرفته و انتظار نداشته باشند که همیشه در مراکز نگهداری و تحت مراقبت بهزیستی باشد.

وی خطاب به خانواده مددجویان گفت: اگر خانواده‌ها به فکر درمان بیماران روانی خود هستند باید زمینه و بستر مراقب از وی را در خانواده فراهم کرده و او را از خانواده طرد نکنند.

تعداد افراد بازتوان شده نشان از نتیجه مثبت مراکز توانبخشی

مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی با بیان این‌که مراکز درمانی باید دوره درمان و بستری بیماران را کوتاهتر کنند، تصریح کرد: نتیجه مثبت در بازدیدهایی که از مراکز درمانی انجام می‌شود تعداد افراد بازتوان شده در این مراکز است.

اکبری‌مطلق یادآور شد: باید توجه داشت چه تعداد از افراد بازتوان شده و به آغوش خانواده برگشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین خانواده‌ها باید از این موضوع استقبال کرده و انتظار نداشته باشند بیمار به صورت 100 درصد مداوا شده باشد بلکه باید زمینه‌های لازم را برای بیمار در خانه فراهم کرده تا بیمار دوباره به مرحله مزمن بیماری برنگردد.

انگ‌زدن به بیماران روانی نوعی تبعیض است

مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی با بیان این‌که خانواده در درمان اختلالات روانی یک فرد بسیار مهم و تاثیر‌گذار است، اضافه کرد: نکته دیگری که باید مدنظر خانواده‌ها باشد این است که انگ‌زدن به بیماران روانی عاملی مهم در جلوگیری از مراجعه آنها برای درمان است و در نتیجه مانعی عمده در برابر سلامت روان جامعه محسوب می‌شود.

اکبری‌مطلق متذکر شد: نکات قوت بیماران باید تقویت شده و نباید با انگ‌زدن‌های بی‌مورد بین آنها و دیگر افراد خانواده تبعیض قائل شد.

انتهای پیام/69017/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول