اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست هیئت نابینایان خراسان جنوبی خبر داد

رقابت نابینایان بیرجندی در مسابقه شطرنج

سرپرست هیئت نابینایان خراسان جنوبی گفت: 9 نفر از نابینایان بیرجندی در مسابقه شطرنج با یکدیگر به رقابت پرداختند.

رقابت نابینایان بیرجندی در مسابقه شطرنج

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدحسن دلاکه در حاشیه برگزاری مسابقات شطرنج نابینایان بیرجند اظهار داشت: هرساله به مناسبت هفته جهانی عصای سفید و روز نابینایان این مسابقات در بیرجند برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مسابقات شطرنج نابینایان با هدف گسترش تفریحات سالم و بازی‌های فکری در بین نابینایان و کم‌بینایان برگزار شد.

سرپرست هیئت نابینایان خراسان جنوبی افزود: 9 نفر از نابینایان و کم‌بینایان بیرجندی در این دوره از مسابقات شطرنج با یکدیگر به رقابت پرداختند.

دلاکه تصریح کرد: در این دوره از مسابقات در بخش آقایان محمود اسدزاده مقام نخست را کسب کرد و روح‌الله مداح و علی اسدزاده به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را از آن خود کردند.

وی ادامه داد: همچنین در بخش بانوان فاطمه اسدزاده و اکرم محمدی به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را کسب کردند.

سرپرست هیئت نابینایان خراسان جنوبی اظهار داشت: همه فواید بازی شطرنج برای افراد بینا مانند افزایش توان ذهنی، تقویت تمرکز، قدرت تجزیه و تحلیل، طراحی و نقشه‌ریزی برای پیروزی و از همه مهم‌تر لذت‌بردن از یک بازی فکری و بسیاری فواید دیگر که از ویژگی‌های شطرنج است برای نابینایان هم وجود دارد.

دلاکه در ارتباط با ویژگی‌های شطرنج نابینایان گفت: صفحه شطرنج نابینایان 2 برابر صفحه شطرنج عادی بوده و افراد نابینا و کم‌بینا به طور کامل با استفاده از حس لامسه خود مهره‌ها را تشخیص می‌دهند و بازی می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات شطرنج در استان یادآور شد: نابینایان خراسان جنوبی در سه دوره از مسابقات کشوری شرکت کردند و علی فاضلی توانست در ابتدای مهرماه مقام نخست کشوری را در مسابقات شطرنج کسب کند.

سرپرست هیئت نابینایان خراسان جنوبی متذکر شد: هیئت نابینایان خراسان جنوبی آمادگی کامل خود را برای دوره‌های آموزشی شطرنج اعلام می‌دارد و از تمامی نابینایان و کم‌بینایان تقاضا دارد در این دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

انتهای پیام/69017/م20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول