اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آغاز به کار همایش ملی سبک زندگی در کرمان با سخنرانی آیت‌الله خاتمی

سخنرانی آیت‌الله سید احمد خاتمی با موضوع چگونگی برخورد با خودی‌ها و بیگانگان در همایش سبک ملی زندگی در کرمان آغاز شد.

آغاز به کار همایش ملی سبک زندگی در کرمان با سخنرانی آیت‌الله خاتمی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، از دقایقی پیش آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و نماینده مجلس خبرگان رهبری از استان کرمان با موضوع چگونگی برخورد با خودی‌ها و بیگانگان در همایش سبک ملی زندگی در کرمان به ایراد سخن پرداخت.

وی اظهار داشت: سه عنصر در سبک زندگی اسلامی حرف نخست را می‌زند که اگر نباشد، هیچ‌گاه زندگی دینی شکل نمی‌گیرد.

عضو خبرگان رهبری عنصر نخست را قانون دانست و افزود: اگر قانون، قانون دینی شد، جامعه ریل دینی پیدا می‌کند، اما اگر قانونی دینی نبود، نمی‌توان انتظار داشت که سبک زندگی دینی شود.

خاتمی با اشاره به اینکه قانون ما قانون خدا است، ابراز داشت: عنصر حاکم دومین عنصر در سبک زندگی اسلامی است و اگر قانون خوب باشد، چه کسی می‌خواهد این قانون را اجرا کند، بنابراین مجری باید قابل و صالح باشد.

وی با طرح این پرسش که این مجری صالح کیست، خاطر نشان کرد: پیامبر و امام مجری صالح هستند و بر اساس متون موجود اجرای قانون به ولایت فقیه می‌رسد.

خاتمی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی دو عنصر نخست در در سبک زندگی اسلامی شکل گرفت، خاطر نشان کرد: درود بر شهیدان که تحقق‌بخش این دو عنصر بودند.

وی گفت: عنصر سوم که در سبک زندگی اسلامی کلیدی است، عبارت از رفتار اسلامی آحاد جامعه با یکدیگر است که این عنصر زمین مانده است.

امام جمعه موقت تهران اذعان داشت: نمی‌گویم، رفتارها اسلامی نیست، رفتارها اسلامی هست، اما نمی‌توانیم بگوییم آن توفیقی که در عنصر نخست و دوم داشتیم در این بخش هم داریم.

گزارش تکمیلی متعاقبا ارسال می‌شود.

انتهای پیام/80019/ط30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول