اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از دوازدهمین نمایشگاه کتاب کرمان گزارش می‌دهد

همنشینی مهرماه کرمان با یار مهربان

برپایی دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کرمان در این روزها موجب شده تا مهر کرمان با یار مهربان همنشین شود.

همنشینی مهرماه کرمان با یار مهربان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، دوازدهمین دوره نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان 25 مهر‌ماه در محل مصلای امام علی (ع) گشایش یافت تا مهرماه کرمان با حضور یار مهربان در این خطه گره بخورد.

نمایشگاه کتاب کرمان یکی از پررونق‌ترین نمایشگاه‌های ایران

نمایشگاه کتاب کرمان بر اساس آمار و ارقام موجود یکی از پررونق‌ترین نمایشگاه‌های کتاب استانی است و طی سال‌های گذشته از نظر میزان فروش در رده بعدی پس از نمایشگاه بین‌المللی تهران قرار گرفت.

محل برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان در سال جاری به علت تخریب بازار بیرم‌آباد کرمان که طی چند سال اخیر به محل دائمی این نمایشگاه تبدیل شده بود به مکان قبلی خود یعنی مصلای امام علی (ع) منتقل شد.

در حالی نمایشگاه کتاب کرمان برای هفتمین سال متوالی در دیار کریمان برگزار شده است که 900 ناشر برای حضور در این نمایشگاه متقاضی بودند، اما در نهایت 320 ناشر خوش‌شانس توانستند در این نمایشگاه حضور یابند.

کرمانی‌ها به مطالعه اهمیت می‌دهند

یکی از بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب به خبرنگار فارس گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب در کرمان امر مهمی است، چرا که ما کرمانی‌ها به مطالعه علاقه داریم و کتابخوانی برایمان اهمیت دارد.

آسیه افتخاری افزود: نمایشگاه دوازدهم کتاب کرمان به نسبت نمایشگاه سال گذشته از قسمت‌های کمتری تشکیل شده، اما کتاب‌های حوزه داستان و رمان زیادی در این نمایشگاه عرضه شده است.

وی عنوان کرد: کتاب‌های نویسندگان کرمانی هم به نحو خوبی از سوی انتشاراتی‌های مختلف و مرکز کرمان‌شناسی در نمایشگاه کتاب کرمان عرضه شده است.

مسئولان نظارت بیشتری بر عرضه کتاب‌ها داشته باشند

یکی دیگر از بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب کرمان نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: من برای خرید کتاب‌های دانشگاهی به نمایشگاه آمدم، اما گرچه بعضی از ناشران مورد نظرم در این نمایشگاه حضور دارند، اما کتاب‌های مورد نیاز من را به نمایشگاه نیاورده‌اند.

صبا امیری متذکر شد: مسئول غرفه یکی از انتشاراتی‌ها در نمایشگاه کتاب کرمان در مورد عدم عرضه کتاب مورد نظر من گفت که این کتاب هنوز چاپ نشده است؛ در حالی که این کتاب در حال حاضر در کتابفروشی‌های کرمان عرضه می‌شود.

وی اذعان داشت: به نظر می‌رسد، بعضی از انتشاراتی‌ها فقط کتاب‌هایی که روی دستشان مانده است را به نمایشگاه‌های کتاب می‌آوردند و من از مسئولان تقاضا دارم که در این زمینه وسواس بیشتری داشته باشند و بر عرضه کتاب‌ها از سوی انتشاراتی‌ها نظارت کنند.

مکان اختصاصی کودکان در نمایشگاه کتاب

مکانی هم در نمایشگاه کتاب کرمان برای فعالیت‌های جنبی کودکان در نظر گرفته شده است که بچه‌ها با حضور در این مکان می‌توانند، نقاشی بکشند و با بعضی از کتاب‌ها آشنا شوند و قصه گوش کنند.

یک مربی مهدکودک نیز که در حال خرید از غرفه‌های کتاب کودکان و نوجوانان نمایشگاه کتاب بود به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: بعضی از کتاب‌ها و وسایلی که در غرفه‌های کودک نمایشگاه کتاب کرمان عرضه می‌شود در کتابفروشی‌های این شهر وجود ندارد.

سمیه حسینی ابراز داشت: هر سال به نمایشگاه کتاب کرمان می‌آیم و کتاب‌های جدیدی را خریداری می‌کنم تا با استفاده از آنها بتوانم، آموزش بهتری به بچه‌ها ارائه کنم.

عرضه 20 کتاب از نویسندگان کرمانی در نمایشگاه

همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب در کرمان 20 عنوان اثر از نویسندگان کرمانی از انتشارات «نون» هم به متقاضیان عرضه شد.

«باغ اناری» مجموعه داستان‌های محمد شریفی‌نعمت‌آباد، مُرادو رمان محمدعلی آزادیخواه، کُتِ زوک مجموعه داستان‌های طنز مهدی محبی‌کرمانی و سنگ ساقی رمانی از سعید کوشش از جمله آثار داستانی نویسندگان کرمانی هستند که در این نمایشگاه عرضه شدند.

همچنین آهسته‌خوانی، جزیره‌های معطل، آخرین آغاز، لیکوها، اگر انار شوم، تعبیرهای بی‌خوابی و ... نیز توسط نشر «نون» در نمایشگاه کتاب کرمان عرضه شد.

برنامه‌‌های جنبی نمایشگاه کتاب کرمان نیز به صورت روزانه در سالن سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

بازار گرم استقبال مسئولان از نمایشگاه کتاب کرمان

اما بازار استقبال و حضور مسئولان استانی هم از نمایشگاه کتاب استان کرمان داغ است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان در حاشیه بازدید از دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان، گفت: امیدوارم نمایشگاه‌های فرهنگی منشأ تحول فکری و علمی در جامعه باشند.

آیت‌الله سید یحیی جعفری ابراز داشت: با وجود افزایش رسانه‌ها و عوامل اطلاع‌رسانی در جامعه امروزی، کتاب همچنان به عنوان تنها ابزار ماندگار در جوامع بشری به شمار می‌رود.

وی گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: خانواده و مسئولان فرهنگی نقش مهمی در گسترش این فرهنگ را بر عهده دارند.

امام جمعه کرمان با اشاره به اهمیت ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی، افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب سبب توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه می‌شود.

جعفری همچنین از شیطنت همکلاسی دوران تحصیل خود سخن به میان آورد و بیان داشت: زمانی که در دبستان بودم یک همکلاسی داشتم که شیطنت‌های زیادی می‌کرد و یک روز بارانی با یکی از دوستانش چند سطل آب روی پشت بام کلاس بردند و روی بام ریختند تا سقف کلاس خیس شد و سپس گچ دیوار و سقف را تراشیدند.

وی عنوان کرد: روز بعد که معلم به کلاس آمد آنها به وی گفتند که باران دیروز سبب ریزش سقف کلاس شده و ما می‌ترسیم، سقف بریزد و ما بمیریم، معلم ما هم از ترس جان دانش‌آموزان آن روز کلاس را تعطیل کرد.

تخفیف 40 درصدی در نمایشگاه کتاب کرمان

احمد سعیدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از تخفیف 40 درصدی در دوازدهمین نمایشگاه کتاب کرمان خبر داد و افزود: این نمایشگاه کتاب تا یکم آبان‌ماه در محل مصلای امام علی (ع) در بولوار شهید عباسپور «پارادیس» دایر است.

================

گزارش از مهسا حقانیت

عکس‌ها از محسن رجب‌پور

================

انتهای پیام/80019/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول