اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صادرکننده نمونه کشور:

80 درصد از واحدهای صنعتی خواستار خروج از منطقه آزاد اروند هستند

صادرکننده نمونه کشور گفت: 80 درصد از واحدهای صنعتی خواستار خروج از منطقه آزاد اروند هستند.

80 درصد از واحدهای صنعتی خواستار خروج از منطقه آزاد اروند هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، اسکندر ایلخان ظهر امروز در نخستین همایش تجلیل از صادرکنندگان، فعالان اقتصادی و خادمان صادرات اظهار کرد: در سال گذشته 13 میلیون دلار کالا از طریق اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان صادر شد و  این در حالی است که در این منطقه ظرفیت صادرات تا 500 میلیون دلار کالا نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: وقتی صحبت از صادرات می‌شود در واقع روی کلام با فروش، بازاریابی، کیفیت، قدرت‌چانه‌زنی و رایزنی است اما متاسفانه توجهی به این مقوله‌های مهم نمی‌شود.

ایلخان تصریح‌کرد: جنگ تحمیلی زخم‌های زیادی را بر پیکر شهرهای آبادان و خرمشهر وارد آورد و باید تلاش شود تا با توسعه و رونق تجارت این زخم‌ها را از بین برد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در آبادان و خرمشهر اضافه‌کرد: نبود بانک در منطقه آزاد اروند یک مشکل بزرگ در راه توسعه صادرات است و با وجود اخذ مجوز، بانک توسعه صادرات هنوز در این منطقه استقرار نیافته ضمن آنکه صندوق ضمانت صادرات نیز در منطقه آزاد اروند وجود ندارد.

صادرکننده نمونه کشور خاطرنشان‌کرد: یکی دیگر از مشکلات موجود در زمینه معطلی‌های خودروهای ترانزیتی در گمرک‌های آبادان و خرمشهر است که برخی تا 48 ساعت نیز طول می‌کشد.

وی در ادامه افزود: مشکلات موجود باعث شده است تا 80 درصد واحدهای صنعتی موجود در شهرک‌ها صنعتی آبادان و خرمشهر به جایی رسیده‌اند که خواستار خروج از منطقه آزاد اروند هستند.

ایلخان گفت: باید برای رفع مشکلات و توسعه مجدد شهرهای آبادان و خرمشهر همه فعالان اقتصادی و مسئولان دست در دست یکدیگر داده و مشکلات موجود را رفع کنند.

انتهای پیام/72008/ت20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول