اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان خبر داد

ایجاد منطقه آزاد فناوری هرمزگان / پیگیری معافیت گمرکی شرکت‌های دانش‌بنیان

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان از ایجاد منطقه آزاد فناوری در این استان و پیگیری‌های پارک علم و فناوری برای معافیت گمرکی شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

ایجاد منطقه آزاد فناوری هرمزگان / پیگیری معافیت گمرکی شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی فتی چهارشنبه شب در نشستی پیرامون فعالیت‌های نهاد تحت مدیریت خود در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر آخرین وضعیت اراضی متعلق به پارک علم و فناوری روبه‌روی ساختمان اصلی دانشگاه هرمزگان‌ اظهار داشت: قرار است در آینده این اراضی به منطقه آزاد فناوری تبدیل شود که با توجه به قرارگیری در نزدیکی فرودگاه بندرعباس و دسترسی به اسکله‌های تجاری می‌توان آینده‌ای روشن را برای منطقه مدنظر متصور بود.

وی با بیان اینکه این اراضی 50 هکتار مساحت دارد، اضافه کرد: فاز صفر این طرح آغاز و لکه‌گذاری‌ها نیز در این زمین صورت گرفته است.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان با بیان اینکه افق توسعه و به ظرفیت‌رسی کامل این طرح 20 ساله است، اظهار امیدواری کرد طی ماه‌های آینده زیرساخت‌های مدنظر در این قطعه تامین شود.

به گفته وی، تاکنون چهار سرمایه‌گذار در راستای سرمایه‌گذاری در این راستا اعلام آمادگی کرده‌اند.

این مسئول ادامه داد: بر اساس طراحی‌های صورت گرفته مربوط به دو سال قبل میزان اعتبار مورد نیاز برای ایجاد زیرساخت‌ها در منطقه آزاد فناوری هرمزگان برابر با 16 میلیارد تومان است.

فتی با بیان اینکه در این منطقه نیاز به احداث ساختما‌ن‌های اداری و کارگاهی است، گفت: قطعات قابل واگذاری به شرکت‌های متقاضی با مساحت 200، 400 و 600 متر مربع خواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان افزود: نگاهمان به این منطقه به عنوان قطعه‌ای از پروسه و هدفی بزرگ‌تر برای تبدیل بندرعباس به ورودی کریدور محصولات دانش‌بنیان به کشور، است.

فتی همچنین از پیگیری‌های پارک علم و فناوری به عنوان نماینده وزارت علوم برای معافیت‌های گمرکی شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری چهارمین دوره، جشنواره علم تا عمل توسط معاونت فناوری ریاست جمهوری در کشور طی 27 تا 30 مهرماه، اضافه کرد: این جشنواره مجالی است برای رونمایی و ارائه محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان که طی دور سوم پارک علم و فناوری هرمزگان برخلاف دو دور قبل موفق به کسب رتبه مناسبی در سطح کشور شد.

فتی در این راستا گفت: طی دور سوم با هدف ارتقا رتبه استان از سطح سه در بخش تولیدات فناورانه، پس از تهیه 80 طرح برای ارائه در رویداد مذکور، خواستار ارتقا جایگاه استان شدیم که طی این فرآیند رتبه استان به سطح یک رسید که در این بین توانستیم 40 طرح را در جشنواره شرکت دهیم.

به گفته این مسئول، از جمله نکات و شاخص‌های قابل توجه در جشنواره یاد شده در دور سوم برگزاری، حضور اتاق‌های بازرگانی بوده است که حضور این اتاق‌ها با پیشنهاد هرمزگان و با هدف ایجاد پیوند در بین شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعت و تجارت فراهم شده بود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه هرمزگان با بیان اینکه طی دور چهارم این جشنواره که در مصلی تهران برگزار می‌شود، تنها شرکت‌های خصوصی می‌توانند طرح‌های خود را ارائه دهند، افزود: امسال از هرمزگان تعداد 50 طرح را برای شرکت در این رویداد ملی آماده کرد‌ه‌ایم.

انتهای پیام/88001/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول