اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد همدان خبر داد

تحصیل 27 هزار دانشجو در منطقه 23 دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: در حال حاضر تعداد 27 هزار و 800 دانشجو در منطقه 23 دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند.

تحصیل 27 هزار دانشجو در منطقه 23 دانشگاه آزاد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا رضایی پیش از ظهر امروز در جشن استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه آزاد واحد همدان با بیان اینکه دانشجویان رشد و تعالی را نصیب دانشگاه می‌کنند اظهار داشت: ما بسیار خرسندیم که در بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان تحصیل و تدریس می‌کنیم.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ تولید علم و پژوهش در سطح منطقه دارای رتبه بالایی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از برکات انقلاب اسلامی بوده است گفت: دانشگاه آزاد تنها دانشگاه کشور است که بدون وابستگی به پول نفت با درآمدهای خود، دانشگاه را اداره می‌کند. 

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد همدان در سال‌های اخیر در حوزه ایجاد زیرساخت‌های رفاهی و امکانات آموزشی رشد بسیار عالی داشته است تصریح کرد: دانشگاه آزاد واحد همدان یکی از بزرگ‌ترین مراکز دانشگاه آزاد در غرب کشور و بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری استان محسوب می‌شود.

رضایی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد همدان در گذشته زیرمجموعه منطقه پنج دانشگاه آزاد قرار داشت افزود: با تلاش‌های صورت گرفته دانشگاه آزاد همدان مستقل شده و با هویتی مستقل با عنوان منطقه 23 ثبت و امور دانشجویان را به سهولت انجام می‌دهد.

وی از تحصیل 27 هزار و 800 دانشجو در منطقه 23 دانشگاه آزاد خبر داد و ابراز داشت: بیشترین تعداد دانشجویان مربوط به رشته‌های تحصیلی کارشناسی پیوسته است و دانشگاه آزاد همدان اولویت کاری خود را معطوف به رشد و گسترش تحصیلات تکمیلی کرده است.

رضایی دانشجویان ورودی سال 92 در تمام مقاطع به منطقه 23 دانشگاه آزاد را 13 هزار و 100 نفر دانست و اذعان کرد: از 13 هزار و 100 دانشجوی جدیدالورود تعداد 3 هزار و 100 دانشجو در واحد همدان تحصیل خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد منطقه 23 دارای 380 رشته تحصیلی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه 23 را بیش از 450 نفر اعلام کرد و بیان داشت: هرم اعضای هیئت علمی به سمت استادیار، دانشیار و استاد تمام است که این روند در کیفیت‌بخشی به آموزش به دانشجویان مؤثر خواهد بود.

وی به امکانات دانشگاه اشاره کرد و یادآور شد: امکانات رفاهی خوبی در دانشگاه ایجاد شده که از آن جمله دو سالن ورزشی، سالن بدنسازی و کشتی است.

رضایی ادامه داد: در بخش خوابگاهی امکانات مناسبی برای دانشجویان خصوصأ دانشجویان خانم ایجاد شده و برای رفاه بیشتر دانشجویان فروشگاه مرکزی برای رفع نیازهای آن‌ها در محل خوابگاه‌های دانشجویی احداث شده است. 

وی در ادامه با بیان اینکه دانشجویان باید به آینده خوش‌بین باشند گفت: دانشجویان باید در دوره تحصیل آنچه که لازم است را فرا بگیرند و بدانند که افراد موفق تحت تأثیر مسائل حاشیه‌ای قرار نمی‌گیرند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان جهاد علمی و اقتدارآفرینی علمی را بالاتر از هر اقتدار آفرینی دیگری دانست و بیان داشت: دانشجویان هر چقدر بیشتر به ابزار علم مجهز شوند در آینده بیشتر ثمره آن را خواهند دید.

وی خطاب به دانشجویان گفت: دانشجویان باید در عرصه‌های مختلف دانشگاهی و اجتماعی حق و حقوق خود را مطالبه کنند.

رضایی با بیان اینکه با هرگونه افراط و تفریط مخالفیم و آن را بر نمی‌تابیم، ابراز کرد: دین مبین اسلام نیز همه را به اعتدال دعوت کرده است.

وی از دانشجویان خواست به کرسی‌های آزاداندیشی بها دهند و  در ادامه ابراز داشت: دانشجویان می‌توانند در تشکل‌های سیاسی خوبی که در دانشگاه آزاد وجود دارد عضو شده و فعالیت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان افزود: تشکل‌های سیاسی و کرسی‌های آزاداندیشی در راستای افزایش بصیرت و بینش سیاسی دانشجویان حرکت کرده و دانشجویان باید از نظامی که در آن زندگی می‌کنند شناخت داشته باشند.

وی دانشجویان را به دوری از شعارهای تفرقه‌انگیز دعوت کرد و یادآور شد: دانشجویان باید با حفظ وحدت و همدلی موجود در دانشگاه در راستای رشد و توسعه علمی روزافزون دانشگاه گام بردارند.

رضایی با بیان اینکه واحد درسی با عنوان کارآفرینی در دانشگاه تدریس می‌شود تصریح کرد: دانشجویان با شرکت در کلاس‌های کارآفرینی می‌توانند ایده‌های خوبی را برای ورود به بازار کار کسب کنند.

وی یکی از اقدامات مناسب دانشگاه را ارتباط با صنعت دانست و اذعان کرد: برای ارتباط بیشتر بین دانشگاه و صنعت دفتر ارتباط با صنعت را دانشگاه تأسیس کردیم تا در راستای ارتباط بیشتر با بخش صنعت حرکت کنیم.

انتهای پیام/89019/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول